OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicesamordnare - inom Fastighetsautomation till Siemens i Mölndal
Visste du att en genomsnittlig svensk spenderar 90 % av sin tid inomhus - på arbetet, i skolan, bilen, hemmet? Är det då inte viktigt att rummet du sitter i har behaglig temperatur? Att du ska känna dig trygg och att endast behöriga ska komma in? Att brandlarmet fungerar om olyckan skulle vara framme? Men också att den byggnaden du befinner dig i gör så lite avtryck på miljön som möjligt.
Detta är något vårt team jobbar med dagligen, att göra fastigheter och vår jord mer hållbar genom Siemens innovativa systemlösningar och tjänster. Med placering på vårt kontor i Mölndal kommer du se till att fortsätta den succéresa som pågått under lång, lång tid.
#creatingperfectplaces är vår vision och den omfamnar hela vårt samhälle och vår gemensamma miljö. Välkommen till Siemens Smart Infrastructure!
Utmaningen
Har du ett brinnande intresse för Service, ny teknik och människor? Har du god teknisk förståelse, erfarenhet av tekniska fastighetsinstallationer, är van vid och gillar att vara ”spindeln i nätet ” och vill ta steget vidare för att utveckla dina ledaregenskaper? Då är detta jobbet för dig!
Servicesamordnaren är en sann lagkamrat och relationsbyggare vars insats innebär att tillsammans med sitt Team hjälpa befintliga Siemenskunder att förfina och effektivisera nyttjandet av sina fastigheter och sitt fastighetsbestånd. Genom en nära kundrelation och stenkoll på kunders behov och förväntan säkerställer du den bästa möjliga kundupplevelsen med Siemens. Du bidrar starkt till intern lönsamhet och tillväxt genom att säkerställa att utförande sker på ett så effektivt och planerat sätt som möjligt, med högsta kvalité och samarbete genom hela processen.
Tätt tillsammans med dina kompetenta kollegor inom gruppen skapar ni system och lösningar med produkter i världsklass och med ett tydligt mål i sikte, – En bättre och mer hållbar framtid.
Rollen som servicesamordnare innebär att du ansvarar för samordning och styrning av samtliga aktiviteter i våra serviceuppdrag och serviceavtal samt säkerställer en fungerande akutserviceverksamhet. Du kommer även att agera som Serviceprojektledare för våra mindre serviceprojekt, där du tillsammans med ditt team säkerställer vår leverans i enlighet med projektets ramar. Leda, fördela, genomföra och följa upp är naturligt för dig precis som att värna om Siemens och våra kunders respektive intressen.
Du kommer att vara den drivande faktorn i vår resa in i framtiden och den digitala eran, där våra uppdrag utförs genom en kombination av maskin och människa. Bakom dig har du världens bästa och mest hållbara teknikbolag med digitalisering i första rummet. Du kommer att få möjligheten att representera ett bolag som lever och andas efter ”Responsible, excellent och innovative”.
Vi kommer kunna erbjuda dig som medarbetare en unik möjlighet att vidareutveckla dig inom teknik och ledarskap. Du kommer få arbeta hos ett företag som står för den högsta etik och moral och som sätter medarbetarens hälsa och välmående i centrum – alltid!
I rollen kommer du främst att ansvara för att:
• Säkerställa serviceleverans enligt kontraktsåtagande för våra viktiga kunder.
• Föra en kontinuerlig dialog och skapa goda relationer med kunder.
• Säkerställa en transparent aktivitet och resursplanering för serviceorganisationen.
• Aktivt arbeta för merförsäljning och utveckling av våra serviceavtal och serviceåtaganden.
• Säkerställa serviceprojektens leverans avseende utförande från beställning till avslut.
• Att tekniskt, administrativt och ekonomiskt hantera serviceprojekten med hänsyn till omfattning, kostnads- och tidsram.
• Leda och stödja projektteamet och samordna samarbetspartners i projektet.
• Sätta prognoser samt säkra att projektens budget och ekonomiska plan efterföljs eller ännu hellre överträffas.
• Ansvara för att se över, köpa in och förhandla de mest fördelaktiga uppgörelserna med befintliga och nya leverantörer.
Vem är du?
Du har erfarenhet av Tekniska installationer i en fastighet och hur dessa samverkar.
Du har arbetat tillräckligt länge för att ha en god teknisk förståelse inom fastighetsautomation, energioptimering, driftsäkerhet för fastigheter och/eller liknande kompetenser. Du har vana att leda en grupp, är trygg i rollen som ledare och räds inte för att ta fullt ansvar för dina projekt och ditt team. Vi tror även att du faktiskt är rätt så vass på resultatansvar, entreprenadjuridik och merförsäljning (på ett värdebaserat sätt för högsta möjliga kundnöjdhet).
Som person drivs du av att utveckla, ständigt förbättra och flexibelt möta omvärldens och marknadens förändringar. Du sporras av motgångar, du kallar det ”utmaning” och tar lärdom av det för att utvecklas. Förhandling sporrar dig, resultatet motiverar dig och du inser att samarbete med dina kollegor och kunder är nyckeln till att ditt uppdrag ska bli framgångsrikt. Du har förmågan att med positiv coaching motivera och engagera dina kollegor och samarbetspartners.
Du gasar när det behövs men du har också förmågan att stänga av jobbet när du inte jobbar för att återhämta dig och njuta av livets andra delar, balans i livet helt enkelt.
Du har giltigt B-körkort och kommunicerar enkelt på vårt koncernspråk, engelska.
Följ med på vår fortsatta resa in i framtiden! #CreatingPerfectPlaces
https://www.youtube.com/watch?v=acCmL7gIIpM
Om Siemens
Tillsammans är vi ca 350 000 nyfikna och kompetenta personer i världen som jobbar med att utveckla framtiden. Du kan vara en av dem. Se mer på Siemens.se
Tveka inte söka tjänsten idag! För frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Anders Sigfridsson, tel: 0708-719543 , anders.sigfridsson@siemens.com eller för frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Lisa Lundeberg tel: 070-728 13 72, lisa.lundeberg@siemens.com.
Vi ser fram emot din ansökan!
För kontakt med facklig representant maila. Facket.se@siemens.com
I denna rekrytering undanber vi oss alla samtal rörande annonsering och rekryteringsstöd
Kontaktpersoner på detta företaget
Avature