Servicesamordnare Scania Assistance

Servicesamordnare Scania Assistance

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Servicesamordnare – Scania Assistance
Till Scania Assistance ringer våra Scaniakunder när något oförutsett har inträffat som kräver en snabb insats av någon av våra verkstäder runt om i Europa. I Europa finns 6 Assistance Center strategiskt placerade och i Södertälje finns vårt Assistance Center för Norra Europa. I Södertälje är vi 15 personer, varav 10 är servicesamordnare. Vi är ett positivt team med kollegor både nationellt och internationellt.

Ett av de viktigaste uppdragen Scania Assistance har är att hjälpa nödställda Scaniakunder att på snabbast möjliga sätt få fordonet åter i trafik. Vi blir dagligen inkastade i kundernas verklighet och är en omvittnat viktig anledning till att kunderna väljer Scania gång efter gång. Som servicesamordnare arbetar du via telefon och email för att koordinera information och aktiviteter mellan verkstäder och kunder. Scania Assistance har öppet dygnet runt 7 dagar i veckan, arbetet är förlagt till 5-skift.

Din profil
Du har en utbildning på gymnasienivå, gärna med teknisk inriktning. Det är ett krav att du har goda kunskaper i svenska, finska och engelska i såväl tal som skrift. Att du i telefon och i skrift förstår danska och norska är meriterande. Du kommer arbeta i vårt ärendehanteringssystem och i Microsoft Office, varför du behöver ha god PC-vana.

Som person är du serviceorienterad, kommunikativ, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du har en förmåga att kunna lösa problem åt kunderna självständigt, men också i samarbete med andra. Alla inkommande ärenden är gruppens gemensamma ansvar att hantera, vilket kräver flexibilitet och god samarbetsförmåga. Flera ärenden hanteras parallellt och periodvis inkommer många samtal efter varandra, varför du måste trivas i den typen av arbetsmiljö.

Det är meriterande om du är tekniskt intresserad och vi ser gärna att du har kännedom om Scanias produkter och/eller transportbranschen. Har du dessutom en positiv inställning och uppskattar att arbeta i ett sammansvetsat team så har du hittat rätt.

För mer information, kontakta gärna
Petri Kekkonen, Chef Scania Assistance Northern Europe, BACN, 08-553 89168

Ansökan
Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev och betygskopior. Ansök via vår websida HR Reflex/Scania Job Search at Scania senast 25 november 2020.
Urval kommer att ske löpande. Job Id  20201448.

 


Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2018 levererade vi 88 000 lastbilar, 8 500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte över 137 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 52 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i TRATON.SE. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2020
  • Ansök senast: 25 november 2020

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024