Servicesamordnare till familjärt företag

Servicesamordnare till familjärt företag

Arbetsbeskrivning

Om oss


Hörmann Svenska AB grundades 1997 och är ett helägt dotterbolag till tyska familjeföretaget Hörmann KG, grundat 1935 i Steinhagen, Tyskland. Vi är Europas marknadsledande leverantör av portar, dörrar och drivenheter. Hörmann Svenska AB har sitt huvudkontor med cirka 140 medarbetare och eget lager i Örebro.


Vårt omfattande produktutbud främjar effektivitet och säkerhet i hemmet och på arbetsplatsen. Vi erbjuder till exempel portar, lastningstekniska lösningar, ståldörrar, portmotorer och infartskontrollsystem som bommar och pollare – både för privata byggnader och industrier.


Hörmanns högkvalitativa produkter utvecklas och tillverkas i 40 specialiserade fabriker belägna i Europa, Nordamerika och Asien. Hörmann är en helhetsleverantör för säkra passager och vi erbjuder montage och service i egen regi. Vi finns representerade i större delen av landet och är din trygga servicepartner som du når dygnet runt, alla dagar om året.

Om jobbet
I nära samarbete med övriga medarbetare på serviceavdelningen hjälper du våra servicetekniker administrativt och ser du till att kunden får bästa service när de kontaktar oss. I rollen kommer du att arbeta med kundservice både via mail och telefon samt att koordinera, dokumentera och administrera ärenden.
Arbetet är omväxlande och du erbjuds handlingsutrymme och goda möjligheter att vara med och påverka.

Vem vi söker:
För att kunna komma in och lyckas i denna roll tror vi att du har en god serviceförmåga och gillar att göra det lilla extra. Du är kommunikativ, lyhörd och lösningsfokuserad och tycker om kombinationen av kundservice och administrativt arbete. Vidare är du en glad och positiv person som bidrar till trevlig stämning på kontoret och bland kollegor.
För denna roll ser vi att du:
• Har tidigare erfarenhet av service och administration.
• Har god datorvana och systemvana.
• Talar och skriver svenska flytande och behärskar det engelska språket i såväl tal som skrift.
Placeringsort
Örebro
Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning i 6 månader. Det finns möjlighet till förlängning.
Tjänsten är på heltid.
Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så vänta inte med att skicka in din ansökan till jobb@hoermann.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huvudkontor Sundbyberg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2024
  • Ansök senast: 3 maj 2024

Postadress

Löfströms Allé 5
Sundbyberg, 17225

Liknande jobb


Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Administratör

20 december 2024