Servicesmedarbetare & Säljare

Arbetsbeskrivning

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.




Brinner du för kundbemötande lika mycket som vi gör? Är du problemlösningsorienterad och sätter stor fokus på effektivitet? Då är du den vi söker! Vi vill erbjuda dig ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete i högt tempo.

Du blir en del i ett engagerat team som tillsammans bidrar till att våra kunder skapar ”ett hem att trivas i och vara stolta över”.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en integrerad tjänst – Säljare/Servicemedarbetare som innebär att arbetsuppgifterna består av två delar.

80% av tjänsten förläggs på administrativt arbete, vilket innebär mottagning och handläggning av reklamationer via epost och telefon. Du ansvarar för att bemöta kunden på bästa sätt och lösa ärendet enligt Mios rutiner. Arbetet utförs på vårt servicekontor i Kungens Kurva under ordinarie kontorsarbetstider.

20% av tjänsten är som säljare på plats i en av våra butiker i Stockholmsregion. Som säljare på Mio ska du erbjuda våra under ett bemötande i världsklass och hjälpa dem att skapa att hem att trivas i och vara stolta över. Arbetet förläggs på varannan helg.

Kvalifikationer
Viktigt för oss är att du har en stor grad av kundorientering och servicekänsla och att du alltid jobbar med ambitionen att alla ska vara återkommande kunder till Mio. Du är affärsmässig i ditt sätt att tänka och bra på att bygga långsiktiga relationer. Du är tävlingsinriktad och tycker om att jobba mot uppsatta mål. Du är en god förebild och lagspelare och bidrar till god stämning genom att stötta dina kollegor och är beredd att hoppa in där det behövs.  Som person sätter du kunden i fokus och du trivs med både administrativa arbetsuppgifter och social kontakt.

Du har en vana av att bemöta alla typer av kunder och drivs av att ge en service som leder till nöjda kunder.

Du är:

- serviceinriktad
- kommunikativ och förtroendeingivande 
- bra på att uttrycka dig väl i tal och skrift
- flexibel och problemlösningsorienterad 
- stresstålig och klarar av att jobba i ett högt tempo

Det är meriterande om du har B-körkort men ej ett krav. 

Mio tillämpar lön enligt handelsavtal 
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Tjänsten är i huvudsak administrativ och utgår från vårt servicekontor vid Kungens Kurva, i schemat ingår arbete som säljare varannan helg i överenskommen butik. 
Du behöver i din ansöka rangordna 3 butiker som du är intresserad av att arbeta i. Lista 1-3 där 1 är  ditt förstahandsval.

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Servicekontor Kungens kurva
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Liknande jobb


Säljare 50% till Skellefteå

Säljare 50% till Skellefteå

16 december 2024

Säljare till Telias butik i Skövde

16 december 2024

16 december 2024