Servicespecialister sökes inför öppningen av kontaktcenter !

Servicespecialister sökes inför öppningen av kontaktcenter !

Arbetsbeskrivning

Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.




Stärk oss i vårt arbete att etablera kontaktcenter i Trollhättans Stad!

Om funktionen - Kontaktcenter
Kontaktcenter ska bli vägen in till Trollhättans Stad.

Genom kontaktcenter ska vi öka tillgängligheten och i hög grad kunna ge svar på frågor och ärenden redan vid första kontakten. Det ska vara enkelt att kontakta oss, såväl via telefon och digitala kanaler som besök. Kontaktcenter ska säkerställa en snabb och enhetlig service med god kvalitet oavsett ärende. 1 september 2021 öppnar kontaktcenter och tillträdesdatum för tjänsten är önskat till 2 augusti för att ha tid för introduktion och upplärning.

Vår enhet och dina arbetsuppgifter 
Vi söker flera servicespecialister till vår arbetsgrupp. Vi letar efter fler kollegor som vill bidra till en god kultur. För oss betyder det att vi har tillit till varandra, vi är varandras backup, vi stärker och är schyssta mot varandra och att vi har balans mellan arbetsliv och privatliv.

Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak att besvara frågor, förmedla information och vägleda utifrån en generell kommunkunskap. Vidare ingår vissa administrativa uppgifter och i viss utsträckning regelstyrd handläggning. Du utför dina arbetsuppgifter genom flera servicekanaler där telefon är ditt huvudsakliga verktyg. Du kommer arbeta i samtliga servicekanaler och kommer att rotera mellan kontaktcenters olika funktioner. Arbetet förutsätter god datorvana och att du är bekväm i att hantera datorer och systemstöd. Samtidigt som du söker information och registrerar ärenden hanterar du medborgaren som finns med i aktuell servicekanal exempelvis telefon eller reception. Du kommer även att vara delaktig i löpande förbättringsarbete inom enheten och tillsammans med förvaltningarna inom Trollhättans Stad.

Kvalifikationskraven är:
- fullgjord gymnasieutbildning och minst 3 års arbetslivserfarenhet i ett kontaktcenter/kundtjänst eller likvärdigt arbete.
Det innebär att du har erfarenhet av:
- att självständigt kunna lösa ärenden genom att arbeta med följdfrågor, informationssökning i flera olika system och att ge information, råd, upplysningar och hänvisningar samt dokumentera i ärendehanteringssystem.
- en eller flera av följande servicekanaler: telefoni, chatt, e-post eller personligt bemötande med besökare.
- förbättringsarbete i ärendehantering, till exempel utveckling av standardiserade arbetssätt och rutiner, både utifrån ett individuellt förbättringsarbete och i samverkan med andra.
- teoretisk kunskap och arbetslivserfarenhet i att möta människor i utsatta situationer.
- erfarenhet av samarbete i en större arbetsgrupp – helst 7–10 personer.
- mycket goda kunskap i svenska språket både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har;
- avslutad högskoleutbildning inom samhällsinriktning, service, administration, kommunikation eller annan likvärdig utbildning.
- arbetslivserfarenhet av ett kontaktcenter/kundtjänst i en kommun eller offentlig verksamhet eller annan likvärdig enhet.
- arbetslivserfarenhet av ärendehantering i sociala medier (Facebook).
- arbetslivserfarenhet av rutin- och regelstyrda beslut.
- grundläggande kunskaper i finska, somaliska, bosniska/serbiska eller arabiska.

Vi lägger stor vikt vid personlig mognad, förmåga att agera relationsskapande och utvecklad kvalitétsmedvetenhet. Dessa egenskaper visar sig genom att du är trygg, stabil och har självinsikt. Du skiljer på det personliga och det professionella och anpassar dig efter vad situationen kräver. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och arbetar fokuserat för att leva upp till dessa mål.

För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha en genuin känsla för service och förmåga att bemöta olika människor i olika situationer. Du är lösningsorienterad och har en förmåga att ta in och processa information snabbt och förmedla den vidare på ett pedagogiskt sätt. Du behöver kunna hantera många frågor och arbetsuppgifter samtidigt, ibland i pressade situationer, och fortfarande uppträda professionellt och fokuserat. Du har ett prestigelöst och flexibelt förhållningssätt med förmågan att samarbeta i team samtidigt som självständigt arbete kan ske. Du vill lära dig mer och utveckla både dina kunskaper och rollen som servicespecialist.

Information från arbetsgivaren
Organisatoriskt kommer du att tillhöra Kommunstyrelsens förvaltning och din arbetsplats är förlagd i stadshuset. Vi har ett arbetsklimat som gör att våra olika kompetenser kommer till sin rätt, där vi delar med oss av vår kunskap och provar nya sätt att arbeta. Hos oss finner du inte bara ett roligt jobb, du får på köpet ett gäng fantastiska kollegor att arbeta tillsammans med! Vi stöttar och hjälper varandra. Detta stärker oss, skapar arbetsglädje och ökar vår gemenskap. Vi kan erbjuda dig ett spännande och varierande arbete med frihet under ansvar och möjligheter till kompetensutveckling. Vi är måna om att du mår bra och som en del i detta erbjuder vi friskvårdstimme samt friskvårdsbidrag.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!


Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.


Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Dahl
+46 070-5597289
Martin Engman
0520-49 60 56, 070-202 54 49
Inger Thonander
0520-496510, 0703598447
Kerstin Olofsson

Djeno Mahic

Tina Tenggren
+46 0701642460
Thomas Johansson

Henrik Stålheim
0520-497491, 0706-888191
Bernt Ljungquist
0520-49 79 30, 070-205 15 27
Johansson Britt-Inger

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trollhättans Stad
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2021
  • Ansök senast: 9 april 2021

Besöksadress

Gärdhemsvägen 9
Trollhättan

Postadress

.
Trollhättan, .

Liknande jobb


Registrator till kansliet

Registrator till kansliet

23 december 2024

Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024