Servicespecialister under sommaren till Kontaktcenter

Servicespecialister under sommaren till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.




Ge service under sommaren med ett härligt gäng vid din sida!

Om funktionen Kontaktcenter
Kontaktcenter är en avdelning som är vägen in för samtliga externa intressenter (invånare, medborgare, näringsliv, andra myndigheter m.

fl.). Enheten hanterar samtliga servicekanaler för kontakt in till Trollhättans stad; e-post, telefon, sociala medier (Facebook), självservice, e-tjänster, besök, chatt. 
Det ska vara enkelt att komma i kontakt med Trollhättans Stad där gott bemötande och en snabb effektiv och korrekt service är utmärkande. Kontaktcenter ska till högsta möjliga grad hantera och besvara de frågor/ärenden som kommer in till Trollhättans Stad.  Avdelningen har varit verksam sedan 1 september 2021.

Vår enhet och dina arbetsuppgifter
Vi söker två servicespecialister till vårt härliga team som vill hjälpa oss att ge service under sommaren och bidra till en god stämning på arbetsplatsen.  För oss betyder det att vi har tillit till varandra, vi är varandras backup, vi stärker och är schyssta mot varandra och att vi har balans mellan arbetsliv och privatliv.

Dina arbetsuppgifter är huvudsakligen att möta medborgaren (och övriga externa intressenter) i våra dominerande servicekanaler kanaler som är telefon och e-post samt att i viss mån vara behjälpliga i övriga servicekanaler (Facebook och reception) för att lösa ärendehanteringen. 

En servicespecialist är en resurs som arbetar med ärendehantering i kontaktcenter. Ärendehanteringen består av att ge information, upplysning, vägledning, rådgivning, hänvisning, administrativ hantering och viss handläggning i kontaktcenter samt förberedande av ärenden, underlag för rutin- och regelstyrd bedömning/beslut vid förvaltning.

I ärendehanteringen sker ett samarbete såväl inom avdelningen mellan övriga kollegor som i samverkan med kontaktpersoner vid förvaltningarna. Därför är goda relationer och en god dialog en utgångspunkt i vårt arbete, där vi är lösningsorienterande.

Kontaktcenter har två verksamhetssystem, ett kontaktcentersystem/telefonisystem och ett ärendehanteringssystem där både kunskapsbank finns och registrering av ärenden sker. 

Kvalifikationskraven är:
- Fullgjord gymnasieutbildning och minst 2 års arbetslivserfarenhet i ett kontaktcenter/kundtjänst eller likvärdigt arbete.

Det innebär att du har erfarenhet av:
- att självständigt kunna lösa ärenden genom att arbeta med följdfrågor, informationssökning i flera olika system och att ge information, råd, upplysningar och hänvisningar samt dokumentera i ärendehanteringssystem.
- följande servicekanaler: telefoni och e-post
- erfarenhet av samarbete i en större arbetsgrupp – från 7 personer
- vana av att arbeta enligt standardiserade arbetssätt och rutiner utifrån befintliga system
- mycket goda kunskap i svenska språket både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
- grundläggande språkkunskaper i finska, somaliska, arabiska eller bosniska/serbiska
- pågående eller avslutad högskoleutbildning inom samhällsinriktning, service, administration, kommunikation eller annan likvärdig utbildning.

Vi lägger stor vikt vid personlig mognad, förmåga att agera relationsskapande och utvecklad kvalitétsmedvetenhet. Dessa egenskaper visar sig genom att du är trygg, stabil och har självinsikt. Du skiljer på det personliga och det professionella och anpassar dig efter vad situationen kräver. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och arbetar fokuserat för att leva upp till dessa mål.

För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha en genuin känsla för service och förmåga att bemöta olika människor i olika situationer. Du är lösningsorienterad och har en förmåga att ta in och processa information snabbt och förmedla den vidare på ett pedagogiskt sätt. Du behöver kunna hantera många frågor och arbetsuppgifter samtidigt, ibland i pressade situationer, och fortfarande uppträda professionellt och fokuserat. Du har ett prestigelöst och flexibelt förhållningssätt med förmågan att samarbeta i team samtidigt som självständigt arbete kan ske. Du vill lära dig mer och utveckla både dina kunskaper och rollen som servicespecialist.

Information från arbetsgivaren
Organisatoriskt kommer du att tillhöra Kommunstyrelsens förvaltning och din arbetsplats är förlagd i stadshuset. Vi har ett arbetsklimat som gör att våra olika kompetenser kommer till sin rätt, där vi delar med oss av vår kunskap och provar nya sätt att arbeta. Hos oss finner du inte bara ett roligt jobb, du får på köpet ett gäng fantastiska kollegor att arbeta tillsammans med! Vi stöttar och hjälper varandra. Detta stärker oss, skapar arbetsglädje och ökar vår gemenskap. 

Anställningsinformation
Löpande urval sker under rekryteringsprocessen, dvs redan under ansökningstiden sker intervjuer med intressanta kandianter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!


Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.


Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Dahl
+46 070-5597289
Martin Engman
0520-49 60 56, 070-202 54 49
Inger Thonander
0520-496510, 0703598447
Kerstin Olofsson

Djeno Mahic

Tina Tenggren
+46 0701642460
Thomas Johansson

Henrik Stålheim
0520-497491, 0706-888191
Bernt Ljungquist
0520-49 79 30, 070-205 15 27
Johansson Britt-Inger

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trollhättans Stad
  • 2 platser
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2022
  • Ansök senast: 20 maj 2022

Besöksadress

Gärdhemsvägen 9
Trollhättan

Postadress

.
Trollhättan, .

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024