OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicetekniker
Vi förstärker vårt team med en servicetekniker som vill vara med och utveckla företaget och våra kunder. Som PC-tekniker arbetar du främst ute på fält hos våra företagskunder som kan bestå av allt från mindre företag till större företag och organisationer. Du kommer även att jobba med remote från kontoret. Som tekniker kommer du att arbeta med att installera datorer, switchar, brandväggar, servrar och företags hela infrastruktur. Du arbetar även med underhåll och förvaltning av system.
Arbetsuppgifter
Ansvara för drift och underhåll av företags IT-infrastruktur (nätverk, server, datorer, switchar, brandväggar).
Konfiguration, Installation samt uppgraderingar. Söka och åtgärda fel på plats eller på distans.
Erbjuda service och support till kunder och anställda på plats eller remote.
Delta i det löpande utvecklingsarbetet för att säkerhetsställa att verksamheten har en väl fungerande IT-infrastruktur ute hos våra kunder.
Inventering och dokumentering av kunders IT-infrastruktur (nätverk, server, datorer, switchar, brandväggar)
Teknikkunskaper
För tjänsten krävs en hög teknisk kompetens:
Datateknisk utbildning eller motsvarande jämförbar teknisk inriktning är ett krav.
Goda kunskaper inom IT-området (nätverk, servrar, pc-operativsystem, databaser och kommunikation) samt praktisk erfarenhet.
Du ska helst ha arbetat med följande: Microsoft Server med Active Directory, Exchange, VPN.
Social kompetens
För tjänsten krävs en hög social kompetens:
Relationsskapare (lätt för att få kontakt med människor).
Lyssnare (lyhördhet för kundens behov).
Analytisk förmåga (förstå och identifiera kundens problem).
Handlingskraftig och drivande (åtgärda kundens problem snabbt och effektivt).
Teamorienterad (god samarbetsförmåga med andra).
Självgående och initiativtagande (kundbesök, föreslå nya tjänster och produkter).