OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en servicetekniker till ett globalt ledande företag inom utveckling och leverans av pumpar, omrörare, luftarutrustning och blåsmaskiner.
Dina arbetsuppgifter
I arbetet ingår bl.a. service, felsökning, reparation och montage av företagets egna och externa produkter. Arbetet utförs på servicecentret och ute hos kund. Även vissa administrativa uppgifter ingår i tjänsten såsom orderhantering i vårt affärssystem SAP samt dokumentation av utförda servicearbeten.
Servicecentret jobbar framförallt med kunder verksamma inom länshållning samt vatten- och avloppshantering. Arbetstiden är i huvudsak dagtid, med viss flexibilitet då vissa uppdrag kräver det.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du har någon form av teknisk utbildning och minst 3-5 års erfarenhet av praktiskt verkstads- och fältarbete på roterande utrustning eller liknande produkter. Dessutom ska du vara tekniskt intresserad, ansvarstagande, engagerad och serviceinriktad. Du behöver kunna ta egna initiativ och vara duktig på att få saker gjorda. Du ska även vara flexibel och vilja arbeta med praktiska och en del administrativa uppgifter.
Du kommer var en del av ett större serviceteam och kommer samarbeta med våra kollegor inom Sverige. Du behöver ha lätt för att arbeta individuellt och i grupp, för att vi tillsammans skall kunna utveckla verksamheten. Goda kunskaper i Office är ett krav.
B-körkort är ett grundkrav och BE-körkort är meriterande.
Du är praktiskt lagd och har ett genuint intresse av teknik och mekanik samt branschvana. Grundläggande el/styr/reglerkunskaper är meriterande. Vidare är du flexibel, kommunikativ och social, och trivs lika bra med att vara ute hos kund som att utföra arbete i vår egen verkstad. Du är välorganiserad och har en god analytisk förmåga, samarbetsvillig och självgående är tydliga drag i din personlighet.
Du ska behärska svenska i både tal och skrift och engelska är meriterande.
Information och kontakt
För mer information om tjänsten kontakta Sebastian Strömberg 0417-77 99 85 eller Catharina Holgersson, 0417-77 99 82.
Tillträde enligt överenskommelse.
Ansök gärna direkt, då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten börjar som en visstidsanställning som förväntas övergå i tillsvidareanställning hos kundföretaget.
Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591