OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Nexus gör vi det nya samhälle som växer fram i den digitala omvandlingens ständigt växande värld säkrare. Genom att ständigt utmana oss själva att gå längre och göra bättre utvecklar vi banbrytande teknik för våra kunder. Nexus Smart ID-lösningar och IoT-plattformar revolutionerar hur vi uppfattar betrodda och säkra identiteter. Vill du vara en del av vår resa?
Nexus, en del av franska IN Groupe, är en europeisk ledare inom identitetshantering. Vi säkrar samhället genom att möjliggöra betrodda identiteter för människor och saker. Med 250 anställda kan vi betraktas som ett mindre företag, men vi har privilegiet att skydda arbetskraft och IoT-lösningar för kunder i världsklass.
Jonas Furne, Head of Support på Nexus, vill nu förstärka sitt team med en serviceinriktad och positiv servicetekniker. Det här är en fast tjänst, där du kommer arbeta från ett av våra kontor i antingen Malmö eller Göteborg. Om du trivs med att vara på språng och träffa kunder över hela Sverige kan detta vara rätt tillfälle för dig!
Vad kommer du att göra på Nexus
Som servicetekniker utför du kundinstallationer, service och underhåll av kortskrivare. Du är ofta på resande fot och på plats ute hos kunderna. Parallellt med detta använder dina nyckelkompetenser och ditt tekniska kunnande för att ge snabb och användarvänlig kundsupport via telefon, e-post eller via TeamViewer.
Du är en viktig del av ett litet team av engagerade servicetekniker som för närvarande ansvarar för service och installation i södra och mellersta Sverige.
I din roll kommer du även att:
- Planera för underhållsaktiviteter
- Reparera hårdvara, till exempel kortskrivare
- Utbilda och introducera kunder till Nexus produkter, både hårdvara och mjukvara.
- Merförsälja nya maskiner/förbrukningsvaror/kort etc. till befintliga kunder
- Koppla produkter till vår kundportal och ge support för olika programvaroror
Om dig
Du har avslutat gymnasiet och har någon eller några års tidigare erfarenhet av praktisk teknisk support och underhåll hos kund. För att trivas i den här rollen bör du även ha goda IT-kunskaper och ett brett kunnande och intresse för teknik. Om du dessutom har tidigare erfarenhet av att arbeta med plastkortskrivare och/eller har arbetat på ett säkerhetsföretag är detta ett stort plus.
Som person är du serviceinriktad, har god social kompetens och tycker om att bygga starka relationer. Du är van att arbeta i en dynamisk och snabbrörlig miljö, är en problemlösare och villig att ta dig an nya utmaningar - stora som små! Eftersom en stor del av din tid kommer att spenderas ute hos kunderna är det viktigt att du gillar att vara på resande fot och att du kan arbeta självständigt.
Eftersom vi är ett globalt företag vill vi att du behärskar både svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav för den här rollen.
Livet på Nexus
På Nexus gör vi saker tillsammans som ett team, samarbete är nyckeln. Vi förutsätter aldrig något och gör vårt bästa för att vara öppna, lyssna och förstå. Vi värdesätter initiativ för att leverera och ta ansvar. "Own it!" är en av våra principer och vi strävar alltid efter ständiga förbättringar. Vi hjälps åt att bygga upp nya färdigheter och best praxis genom mångfald av bakgrunder och åsikter - samtidigt som vi har mycket roligt under tiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Klara Thureson
Per Stoltz
Adam Lundqvist
Thorsten Gahrmann
Petra Arnold
Norman Klingspor
+49 7243 5488 – 161