Servicetekniker

Servicetekniker

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en ny utmaning som servicetekniker? Vill du arbeta i ett företag, världsledande inom AM (Additive Manufacturing), där du får möjlighet att utvecklas och bidra med din kunskap i vår customer success-organisation? Vill du vara med på en spännande resa där du lär dig nya saker varje dag?

Har du svarat ja på ovanstående frågor är det här rätt företag och rätt tjänst för dig!

Om företaget
Vi är Wematter; en 3D-skrivartillverkare som ska placera en 3D-skrivare på varje kontor i syfte att levererera produkter med samma starka hållfasthet som massproducerade produkter har idag.

Vi gör det möjligt med vår egenutvecklade laserdrivna 3D-skrivare (Gravity), vår molntjänst och vår unika affärsidé; att hyra ut 3D-skrivare, inte sälja dem.

Med vår teknik kan vi leverera starkare 3D-utskrifter i plastkomposit än allt annat som finns på marknaden idag. Vi kan låta kunden fokusera på att ta fram framgångsrika produkter och vi kan övervaka och optimera 3D-utskrifterna genom vår molntjänst.

Det är med den här visionen vi grundades 2014 och det är med den visionen vi ska göra den här världen till en bättre plats. Det är just därför vi behövs, det är vi som gör skillnad – eller som det heter på engelska – ”that’s why We matter”.

Roll och arbetsuppgifter
Du blir en del av vår customer success-organisation som ansvarar för att vara länken mellan försäljnings- och produktionsorganisationen.

Vår 3D-skrivare Gravity är en komplex produkt med allt från enkla plåtkonstruktioner till avancerade pneumatiska system. Du kommer att arbeta med Gravity såväl som våra övriga produkter i ekosystemet.

Som servicetekniker ansvarar du för att installera och verifiera våra system hos kunden. Du sköter systeminstallationen och verifieringen av systemets funktionalitet hos slutkunden. Du följer även upp installationsprocessen tillsammans med kunden.

Du ansvarar för service och reparationer, genom att ta emot och hantera fel- och avvikelserapportering från levererade system. Du hanterar och åtgärdar såväl planerade som oplanerade serviceinsatser.

Dokumentation är en viktig del av ditt arbete samt att återrapportera fel och avvikelser till den interna utvecklingsorganisationen.

Du kommer även att hålla i utbildningstillfällen/workshops för våra kunder och återförsäljare, men även för dina kollegor internt.

Önskade kvalifikationer
Vi söker dig med avslutad gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning. Du har med fördel ett stort intresse för mekanik och hur saker fungerar tillsammans i ett större sammanhang. Det är med andra ord viktigt att ha en god överblick och att förstå helheten.

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att ha arbetat som servicetekniker med mycket kundkontakter.

Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav för tjänsten.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Personliga egenskaper
Som person är du självständig och initiativtagande. Du har ett eget driv i att se till att serviceärenden hanteras och att kundrelationer stärks. Kvalitet är ett nyckelord för dig.

Du är flexibel, utifrån att dina arbetsveckor kommer att bestå av såväl planerade som oplanerade aktiviteter.

I rollen samarbetar du med andra funktioner/avdelningar inom bolaget och att ha en positiv attityd med utvecklingsfokus är väldigt viktigt.

Vårt erbjudande
På Wematter är ingen dag den andra lik, nya saker händer hela tiden och vi arbetar hårt för att ligga i framkant och vara bäst på det vi gör!

Du kommer att bli en del av en växande verksamhet med stora ambitioner.

På Wematter är kulturen viktig och därför behöver du känna igen dig i det vi står för. Vi är pionjärer som bryter ny mark, både för individen och kunden.

Det är viktigt för oss att dina färdigheter och kunskaper kommer till användning! Du kommer att få ansvar från första arbetsdagen och få möjlighet att påverka våra processer.

Information och ansökan
Sista ansökningsdatum för tjänsten är 2022-06-15.

Du ansöker genom att registrera meritförteckning och personligt brev via vårt rekryteringssystem.

Vi arbetar med löpande urval och rekommenderar dig därför att du skickar in din ansökan snarast möjligt.

Om du har några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Rosencrantz (International Channel Sales Director) på 0736-86 06 29 eller henrik.rosencrantz@wematter.se.

Har du frågor om processen är du välkommen att kontakta Emil Linnerman (HR) på 0760-21 46 21 eller emil.linnerman@wematter.se.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wematter AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2022
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Besöksadress

Teknikringen 7
Linköping

Postadress

Teknikringen 7
LINKÖPING, 58330

Liknande jobb


Maskinmekaniker

Maskinmekaniker

22 november 2024

19 november 2024