OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Servicetekniker hos METTLER TOLEDO blir du en del av en internationellt ledande koncern med starkt varumärke. Du kommer arbeta med service, förebyggande underhåll och kalibrering av marknadens mest innovativa och kvalitativa produkter och lösningar för laboratorier & Industrier.
Som bas har varje tekniker ett tilldelat geografiskt distrikt men är också ansvarig att utföra uppdrag utanför detta distrikt när så krävs. Du kommer att ingå i ett lokalt/nordiskt service team och rapporterar till Service Teamledaren. Du kommer att arbeta med frihet under ansvar som ledord.
Dina arbetsuppgifter
- Utföra service & kalibrering av Mettler Toledo produkter samt andra fabrikat
- Kontraktservice
- Felsökning och reparation
- Installera instrument, mjukvara och till viss del applikationer
- Service utförs enligt metodbeskrivning för aktuellt instrument samt enligt företagets fastställda service processer,
kvalitetspolicy och kvalitetsmål
- Utföra de service tjänster som anges inom den ackrediterade verksamheten och följa dess krav och fastställda metoder enligt
kvalitetshandboken för det ackrediterade laboratoriet/kontrollorganet
- Supportera kunder on-site, telefon och andra tekniska plattformar
- Skapa "cross leads" till säljteamet samt METTLER TOLEDOs övriga affärsområden
- Ansvara för goda kundkontakter, säkerställa hög kvalitet och ständigt utveckla samarbetet med befintliga kunder
- Vara väl förtrogen med serviceprodukt/tjänster sortimentet
- Ansvara för att det egna reservdelslagret innehåller relevanta reservdelar samt att de är funktionsdugliga
- Ansvara för de kontrollvikter samt verktyg som används
- Nära samarbete med MT´s säljorganisation samt MT´s scheduling/Dispatch avdelning
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet/intresse av teknisk service och tidigare kunskap inom teknik och mekanik, samt vill jobba som servicetekniker med ansvar primärt för distrikt Skåne.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och förutsätter att du är lyhörd för kundens behov och tänker problemlösande. Som person är du driven, framåt och proaktiv, uppskattar att utveckla såväl nya som att tidigare kontakter. Du har ambitionen att vilja utvecklas och tar ägandeskap för verksamhetens service inom ansvarig region. I rollen krävs initiativtagande, eget ansvar för god planering och vilka prioriteringar som behöver göras. Dina jobb kommer att planeras av central Scheduling / Dispatch i samråd med dig.
Eftersökta kvalifikationer
Gymnasieutbildning med teknisk inriktning
Minimum två års erfarenhet av arbete inom Service
God kommunikations- och serviceförmåga
God förmåga att organisera och arbeta på ett strukturerat sätt
Noggrann
Resultat- och målorienterad
Flexibel till förändring
God förmåga att arbeta självständigt men även som del i team
Flytande svenska i både i skrift och tal
Administrativa färdigheter
Datavana - goda kunskaper i Officepaketet
B-körkort
Vi erbjuder dig
Produktutbildning
Tjänstebil
Andra förmånliga villkor i form av utökad reseersättning m.m.
Övrig information
Omfattning: Heltidstjänst
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månader provanställning
Läge: Skåne (Helsingborg/Krisitnastad)
Start: Omgående
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.