OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicetekniker vid Campusservice Medicinareberget
Placering: Fastighets- och Serviceenheten, Göteborg
Området för infrastrukturstöd har ett övergripande uppdrag att erbjuda kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter. Tillsammans skapar vi attraktiva och professionella IT-, fastighets- och servicetjänster som möter Göteborgs universitets behov. Området har drygt 350 medarbetare med bred kompetens och stor geografisk spridning.
Campusorganisationen bildades 2013 genom ett sammanförande av olika verksamhetsdelar och befinner sig i en fas där samarbetet inåt respektive utåt är i fokus. Det finns idag fem olika Campus.
Campus Medicinareberget omfattar den del av Göteborgs universitet som är etablerat på Medicinareberget och utgörs av Sahlgrenska akademin, i anslutning till Sahlgrenska universitetssjukhuset. Verksamhetsområdet omfattar de medicinska fakulteternas lokaler, men även delar av Naturvetenskapliga fakulteten.
Verksamheten inom Campusservice Medicinareberget består bland annat av två vaktmästerier samt en säkerhetsgrupp. Det är 14 personer som arbetar med att ge kärnverksamheten service och stöd. Personalen hanterar paket och post, säkerhetsrelaterade frågor, AV-teknik, lokalsamordning, reprotjänster och transporter av källsorteringsmaterial samt planerar för interna omflyttningar. Viss service ges även till laboratorieverksamheter och kontroller av skyddsventilation görs kontinuerligt samt stöd ges i det systematiska brandskyddsarbetet. Lokalerna består till övervägande del av kontor och undervisningslokaler samt forskningslabb.
Utöver detta har vi 7 medarbetare som utför service till inom den Naturvetenskapliga fakulteten.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta tillsammans med servicesamordnaren för området och vara en kollega med övriga medarbetare inom Campusservice Medicinareberget.
Som servicetekniker kommer du att utföra väldigt skiftande servicesysslor inom Campusservice. Dina arbetsuppgifter kommer till största delen omfatta hantering av post- och paketförsändelser, att vara institutioner och andra enheter behjälplig med monteringsservice av möbler, uppsättning av hyllor, anslagstavlor, mm. AV-support i utbildningssalar, Allmän rondering av lokaler, SBA, och miljöarbete Du kommer även att utföra visst underhållsarbete i lärosalar och i allmänna utrymmen. Arbetsuppgifter i form av administration och planering av projekt för flyttservice kan förekomma. I arbetsuppgifterna ingår det även att utföra transporter av diverse försändelser samt att ha kontakt med hyresvärdar, entreprenörer och underleverantörer. Vissa arbetsmoment kan vara tunga och arbetskrävande. Du skall vara beredd att växa in i rollen som en viktig kugge i serviceverksamheten och bidra till en positiv utveckling av organisationen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens, gärna kompletterad med andra för uppdraget relevanta utbildningar. Du skall även ha god kunskap om AV-teknik och erfarenhet av administration och planering och genomförande av mindre projekt. Vi ser det som självklart att du har dokumenterad erfarenhet inom vårt verksamhetsområde, viss erfarenhet av fastighetsfrågor samt säkerhetsarbete. Du har självklart arbetat i en serviceorienterad organisation.
Körkort, god datorvana samt kunskaper i Officepaketet är ett krav.
Periodvis är det viktigt att du kan hantera stor press under arbetet. Du ska ha förmåga att ta egna initiativ och att arbeta självständigt. Du ska vara serviceinriktad, stor flexibilitet, fungera i ett högt arbetstempo och ha en hög grad av social kompetens samt förmåga att kommunicera med kunder och kollegor positivt, professionellt och på ett tydligt sätt. Du tycker om att lösa problem och komma med idéer till förbättringar och genomföra dessa med kollegor samt vara beredd på att växa in i rollen som en viktig kugge i serviceverksamheten och bidra till en positiv utveckling av organisationen. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och gruppens sammansättning av olika kompetenser.
Övrigt
Arbetstiden är förlagd till vardagar mellan kl. 7:30-16:10 (vintertid) / 7:30-15:30 (sommartid). Flextiden inom GU är mellan 07.00 och 18.00. Detta för att kunna tillmötesgå de behov och önskemål som efterfrågas.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktuppgifter för anställningen
Marianne Lextorp, Biträdande campuschef
031-786 5406
marianne.lextorp@gu.se
Fackliga organisationer
OFR/S: Peter Brandt
031-786 1169
peter.brandt@gu.se
SEKO: Salima Khamchane
031-786 1173
seko@gu.se
SACO: Martin Selander
031-786 1987
martin.selander@gu.se
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.