OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Per Brahegymnasiet
Välkommen till oss!
Per Brahegymnasiet är en skola som vilar på en historisk grund och som värnar om sina traditioner men som också är innovativ och nytänkande. Här blandas estetiskt och teoretiskt, olika kulturer och bakgrund och vi tror att olikheterna skapar kreativitet. Skolan ligger centralt i Jönköping med ca 1200 elever och 140 medarbetare. Våra högskoleförberedande utbildningar är EK, ES, HU, NA, IB och SA, yrkesexamen inom HT samt Introduktionsprogram. Skolan är organiserad i fyra rektorsområden med gemensamma stödfunktioner.
Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas.
Ditt nya jobb
Du kommer att tillhöra skolans servicefunktion där du arbetar med att sköta skolans driftsfrågor och lokaler. Det kan innebära allt från felanmälningar och diverse kontakter med t.ex. maskinister, leverantörer och hantverkare, men även förbyggande underhåll. Service till personal, elever och externa gäster i allt från det vardagliga arbetet på skolan till mer avancerad hjälp inom IKT-teknik. Arbetet innefattar även varumottagning och transporter, posthantering, nyckelhantering, öppning/låsning, vilket inkluderar viss larmhantering samt snöskottning, sandning och viss yttre städning.
Din kompetens
Du har utbildning med teknisk inriktning, IKT-utbildning alternativt elutbildning på gymnasial eller eftergymnasial nivå. Erfarenhet av motsvarande arbete och gärna erfarenhet av gymnasieskolans organisation är önskvärt, liksom mycket goda IT- och teknikkunskaper. Som person är du lösningsorienterad, gillar att ta egna initiativ och har ett stort engagemang. Du tycker om att skapa och bibehålla goda relationer med kollegor, respekterar elever och sätter deras trygghet i centrum. Vidare är du självgående, men arbetar också gärna tillsammans med andra för att lösa uppkomna situationer. Du tar ansvar för att planera och samordna arbetsuppgifter inom gruppen och har med fördel erfarenhet från detta. Då uppgifterna varierar från dag till dag krävs det att du är lyhörd, serviceinriktad och uppmärksam på vilka behov som finns. En mycket god IT-kompetens och B-körkort är en förutsättning. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Bra att veta
Vi ber dig bifoga för tjänsten relevanta betyg och intyg när du söker samt minst två referenser. Tänk även på att lagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag från belastningsregistret och att handläggningstiden för detta dokument kan vara lång, varpå det kan vara bra att beställa ett registerutdrag redan vid ansökan.
Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut, så tveka inte att inkomma med din ansökan!
Vill du veta mer?
Mikael Willosson, utbildningsledare, tfn 036-10 69 27 eller 070 -214 99 38
Fackliga företrädare (https://www.jonkoping.se/fackligaubf)
Välkommen med din ansökan. Tillsammans skapar vi lärglädje!
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.