Servicetekniker - Borås (timanställning)

Servicetekniker - Borås (timanställning)

Arbetsbeskrivning

Zehnder Group söker en servicetekniker inom luftrening!

Som marknadsledande inom industriell luftrening med 20+ års erfarenhet så kan de presentera relevanta referenskunder inom de allra flesta branscher där oönskat damm och andra luftburna partiklar förekommer. De är en betrodd leverantör av luftrening för industrier.

Din framtid
Vår kund söker nu en servicetekniker som initialt kommer att arbeta på en timanställning på ca 50% via bemanning, men för rätt person finns alla möjligheter att få en heltids anställning på bolaget.



I rollen som servicetekniker kommer du att arbeta med att:

Planera installationer, filterbyten och serviceinsatser optimalt utifrån geografi och restider, vilket även innebär övernattning på hotell för att uppnå effektivitet
Utföra alla insatser enligt fastlagd tidplan, samt vid risk för förseningar rapportera till Service Manager för omfördelning av resurser utifrån ett helhetsperspektiv från teamets samlade tidplaner
Stödja säljorganisationen genom att medverka som expert vid för installationer, både i dialog och platsbesök
Aktivt bidra till mer försäljning vid varje kundkontakt genom att rapportera iakttagelser till kundansvarig säljare






Dina ansvarsområden som servicetekniker kommer innebära:

Installera och driftsätta luftreningslösningar hos kunder i Sverige
Utföra filterbyten och service enligt kundspecifika intervaller och filterbyteslistor
Rapportera till ansvarig säljare om möjliga förbättringar ute hos kund, exempelvis tätare filterbytesintervall pga. hög belastning av filter/förändringar i lokaler etc
Göra felanmälningar enligt de rutiner som fastställts av Quality Manager
Regelbundet registrera och rapportera löpande insatser m.m. i Salesforce eller andra tillämpliga verktyg
Arbeta aktivt för att förbättra sin kompetens i enlighet med vad som krävs för befattningen och marknadens utveckling
Föreslå och medverka till förändringar och förbättringar som utvecklar och effektiviserar verksamheten

Erfarenhet och personliga egenskaper
Minst 3 års dokumenterad erfarenhet från tidigare arbete med serviceinsatser av teknisk karaktär ute hos kunder
Kommunikativ förmåga i tal och skrift med god retorisk förmåga
Goda kunskaper i svenska och i engelska, i såväl tal som i skrift
Behärska Officepaketet
Erfarenhet ifrån körning av truck och saxlift (krav)
Arbete på hög höjd är en daglig företeelse
Teknisk servicearbeten / montage
Körkort B och samtliga tillstånd/körkort nödvändiga för de lyftanordningar och maskiner som tjänstens utförande kräver
Fallskyddsutbildning & höghöjdsutbildning (meriterande)


Du har ett stort tekniskt intresse och troligtvis har du en teknisk gymnasieutbildning i bagaget. Du har tidigare erfarenhet av tekniskt arbete och/eller service i någon form. Kunskap inom el, mekanik och elektronik är starkt meriterande. Stor vikt läggs vid social kompetens.

Som person, villig att lära dig nya saker, bra på att jobba både självständigt och i team. Du gillar tekniska utmaningar och är lite av en naturlig problemlösare. Du är bra på att ta olika typer av människor och du drivs av personlig utvecklig och att skapa win-win mellan dig och dina kunder. Du talar flytande svenska i tal och skrift samt behärskar engelska.

Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivera Cvetkovic olivera.cvetkovic@kraftsam.se

Ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kraftsam Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2024
  • Ansök senast: 19 april 2024

Besöksadress

Karlbergsvägen 77
None

Postadress

Karlbergsvägen 77
Stockholm, 11335

Liknande jobb


4 december 2024

4 december 2024

4 december 2024

4 december 2024