Servicetekniker, data

Arbetsbeskrivning

IT-tekniker till Siemens IT Service Desk i Finspång

Siemens är ett av världens största företag inom IT, elektronik och elteknik. Koncernen har fler än 400.000 medarbetare i över 190 länder och omsättningen överstiger 75 miljarder euro. Siemens Sverige har idag ca 4 700 medarbetare.

Siemens Industrial Turbomachinery AB (SIT AB) i Finspång är ett etablerat företag inom kraftgenereringssektorn. Vi sysselsätter ca 2 000 personer och omsätter ca 5 miljarder kronor. Verksamheten omfattar utveckling, konstruktion, produktion och försäljning av främst gas- och ångturbiner, kompletta kraftverk samt tillhörande service. SIT AB ingår i Power Generation-gruppen inom Siemens (Siemens PG) med ca 30 000 anställda.

IT verksamheten i Finspång är en viktig del av Power Generations globala IT-organisation. Vi är en komplett leverantör av IT-tjänster. Vårt utbud omfattar drygt 100 olika tjänster som spänner över områden som exempelvis affärssystem, CAD/CAM/CAE, PDM, produktionsstöd, e-handel, infrastruktur med egen driftorganisation och en väl etablerad Service Desk. I den svenska IT-organisationen är vi drygt 80 medarbetare med starkt utvecklingsfokus.

Vill du arbeta hos oss på IT Service Desk?
IT Service Desk är knutpunkten för alla IT-relaterade frågor. Vi bidrar med kompetens där syftet är att minimera användarens tid spenderad på IT-problem.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker medarbetare som tycker om att ge support. Du ska i en vardag med högt tempo arbeta för att IT-avdelningens kunder ska känna att de får en god service och hjälp med sina IT-problem. Arbetet innebär att ta emot, registrera, analysera och lösa inkommande ärenden samt PC-installationer. Arbetet består av både telefonsupport och stöd på plats ute hos våra användare, en arbetsrotation som bidrar till din kompetensutveckling och till variation i arbetet. I arbetet ingår även system-och behörighetsadministration
Vårt ärendehanteringssystem är Remedy Action Request System (ARS).

Kvalifikationer
Det är viktigt att du har god förmåga att skapa goda relationer, kan hantera flera uppgifter samtidigt samt tycker om att arbeta i team.
Vi vill att du har någon form av IT-teknisk utbildning samt minst 1 års erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du har mycket goda kunskaper i MS Windows XP och MS Office 2003 och har erfarenhet av konfigurering och felsökning av hårdvarukomponenter. Då du kommer att ha en del internationella kontakter är det viktigt att du, utöver svenska, även behärskar engelska i både tal och skrift.

Sammanfattning

Postadress

SIT AB
FINSPÅNG, 61283

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010