OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rototilt Group AB i Vindeln är ett internationellt bolag med ett flertal dotterbolag runt om i världen. Vi är en av världens ledande företag inom produktsegmentet tiltrotatorer. Vi arbetar aktivt med värdegrundsfrågor och är måna om att skapa en miljö där alla trivs och har möjlighet att utvecklas.
Vår vision är lika enkel som självklar- Rototilt® på varje grävmaskin.
Har du passion för teknik, är utåtriktad, gillar att resa och hjälpa kunder kring tekniska utmaningar? Vi kan erbjuda en rolig och utmanande tjänst för dig som har ett stort teknik- och kundintresse och är nyfiken på att bygga upp en ny funktion.
Vi söker en Servicetekniker som vill bygga upp och utveckla en ny spännande roll hos oss. Rollen innebär att du tillsammans med kollegor inom marknadsavdelningen hjälper till vid uppstart av nya marknader där ditt fokus blir eftermarknad. Du tillhör avdelningen Teknisk support som ansvarar för support och utbildning på Rototilt’s produkter till återförsäljare, importörer och OEM kunder.
Vi arbetar med modern utrustning i ett öppet och trevligt klimat, med tydliga värderingar och kärnvärden.
I rollen som Servicetekniker hos oss kommer dina arbetsuppgifter innebära:
- Utbilda nya återförsäljare avseende installation, drift och underhåll.
- Hjälpa nya återförsäljare med reservdels hantering och beställningar
- Hjälpa nya återförsäljare med teknisk frågor
- Hjälpa nya återförsäljare igång med reklamationshantering.
- Vara en första kontakt avseende eftermarknadsfrågor till dess man följer gängse processer och rutiner.
- Vara den som samlar in och återför information till moderbolaget från våra nya återförsäljare och marknader
Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och som vill arbeta i en ansvarstagande roll. Du trivs med att arbeta strukturerat och självständigt samt att planera och driva ditt arbete framåt. Rollen innebär en hel del kundkontakter så du som person behöver vara kommunikativ och inge ett förtroende. Som person är du också flexibel och innehar förmågan att kunna omprioritera din tid med kort varsel.
Vi ser gärna teknisk utbildning inom relevant område eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Vi vill att du har goda kunskaper och erfarenhet av hydraulik och styrsystem i tunga fordon. Du bör vara snabblärd och självgående, och flexibel gällande arbetstider och arbetsplatser. Rollen innebär en del resor så dina kunskaper i engelska är goda både i tal och skrift. Du har erfarenhet och ett engagemang i att vårda och hantera kundrelationer och har du dessutom erfarenhet av teknisk support för grävmaskiner och tiltrotatorer så är det ett plus.
Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan direkt. Urvalet sker löpande.
Vill du veta mer, kontakta vår Chef, Teknisk Support, Fredrik Ellingsson 0706550221
-------------------------------------------------------------------------------------
Inför varje rekryteringsprocess har vi tagit ställning till val av rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.