Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Drivs du av problemlösning och har ett växande intresse för teknik? Då kan du vara en match till uppdraget som servicetekniker till Canon i Mölndal! I rollen kommer du att jobba med felsökning och problemlösning på daglig basis och bör därför ha naturlig fallenhet för teknik. Läs mer om tjänsten nedan och skicka in din ansökan redan idag!
Om Canon
Canon är i grunden ett japanskt företag som idag har 190,000 interna medarbetare världen över. I Sverige är Canon runt 300 medarbetare och företaget tillhandahåller en bred portfolio av innovativa produkter inom bildhantering. Deras kärna ligger i att leva och arbeta för allas bästa, såväl medarbetare som miljön. Canons produkter ligger i framkant och de har flertalet patent som ligger högst upp listan på innovativa och miljövänliga lösningar. Framöver utvecklas Canon i takt med deras kunder vilket innebär att de har en spännande resa framför sig.
Kyosei är Canons företagsfilosofi och innebär "att leva och arbeta tillsammans för allas bästa". Med filosofin som ledord försöker Canon i alla rekryteringar skapa en arbetsplats som återspeglar mångfald och öppenhet.
Om KFX HR-partner
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare!
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.
Arbetsuppgifter
I rollen som skrivar- och servicetekniker ansvarar du för felsökning, reparation och support för Canons produktutbud. Du tar beslut inom ramarna för problemlösning och ger råd för att hjälpa kunden vidare. I rollen får du möjlighet att utnyttja din tekniska kunskap och lösa kundens problem i en produktiv och innovativ miljö. Allt utförs på plats på Canons kontor för att säkerställa kvalitet och effektivitet. Du arbetar i ett team där du ges möjlighet att arbeta självständigt samtidigt som det är en hjälpsam arbetsmiljö präglad av samarbete. Dina reparations- och serviceuppdrag har ofta kortare ledtider men kan även innehålla mer komplexa felsökningar där ditt mål kommer vara att uppfylla maximal kundnöjdhet. Som servicetekniker utgör du en viktig funktion för företaget där din roll är att, via din tekniska kompetens, leverera välfungerande lösningar till företagets kunder.
Arbetsuppgifterna kan sammanfattas som:
• Tillsammans med kollegor ansvara för reparation, installation, service, underhåll och support av skrivare för privatbruk och företag.
•
•
• Proaktivt föreslå och genomföra åtgärder för ökad effektivitet och kundnöjdhet.
•
•
• Prioritera befintliga serviceärenden
•
•
• Supportera andra tekniker
•
•
• Hålla i utbildningar kring Canons produkter (dessa görs på engelska)
Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har arbetslivserfarenhet från ett tekniknära arbete i en supporterande roll. Det är meriterande om du även har en utbildning inom ett tekniskt område på gymnasial- eller eftergymnasial nivå. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi tror att du som söker är en person med ett stort intresse för teknik och att du trivs i en roll där du självständigt strukturerar och driver ditt arbete framåt. För att lyckas i rollen tar du stort ansvar för genomförandet av dina arbetsuppgifter och du har en förmåga att arbeta både med en övergripande helhetssyn och agera detaljerat. Du är van att arbeta under hög press och sätter upp egna mål för att nå dina deadlines. Du arbetar nära andra avdelningar och du har därtill en god kommunikativ förmåga och trivs att arbeta nära andra människor. Du kommer att på sikt hålla i utbildningar på engelska kring Canons produkter, vilket ställer krav på språkkunskaper samt en pedagogisk kommunikation.
Du kommer att supportera Canons produkter i nätverksmiljö, vilket innebär att grundläggande nätverkskunskaper är meriterande.
Övrigt
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag där du kommer att bli anställd av KFX HR-partner men arbeta på plats hos Canon i Mölndal.
Arbetstiderna för tjänsten är belagda under kontorstider måndag - fredag.
På KFX arbetar vi med löpande urval och tjänsterna kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I denna process genomförs kunskap- och personlighetstester samt en bakgrundskontroll. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida.
Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Sofia Brännerud på 031-711 98 00. Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Jardelid
Lovisa Kvam
Lovisa Kvam
Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby
Emelie Wedin
Anna Jardelid
Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg
Mathilda Berg