OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Logisnext Sweden är en del av det globala Mitsubishi Logisnext-koncernen och erbjuder den svenska marknaden egentillverkade lagertruckar och motviktstruckar, truckservice på alla märken, uthyrning och finansiering, begagnade truckar, ett stort utbud av utbildningar och tjänster genom vår rikstäckande sälj-, eftermarknad- och utbildningsorganisation.
Några av våra mer efterfrågade utbildningar är förar- och instruktörsutbildningar för truck, lift och travers, ansvar- och säkerhetsutbildningar samt arbetsmiljöutbildningar för bl a arbetsledare och skyddsombud, hälsoprogram och ergonomiutbildningar. Truckförarutbildningar kan vi även erbjuda vi via webben.
Arbetsuppgifter
Servicetekniker hos Logisnext arbetar inte bara med att serva och laga truckar - du tillhandahåller service och support för våra kunders alla logistiklösningar. Det är en mycket bred teknisk roll för den händige teknikern och omfattar nästan alla tekniska områden man kan tänka sig: el, mekanik, hydraulik, svets. Till och med enklare programmering om man så vill. Vi är c:a 80 tekniker i Sverige och tillsammans besitter vi en enorm kompetens och stolthet över det vi kan. Serviceteknikerns huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar bl.a. service och support, installation, konfigurering, kalibrering, driftsättning och testning av utrustning. Du diagnostiserar fel eller tekniska problem och bestämmer lämpliga lösningar. Du reparerar och underhåller befintliga lösningar (truckar). Du kan också få utbilda kundens personal i användning av utrustning och maskiner.
Du kommer utgå från ditt hem och arbete gentemot våra kunder i Borås med omnejd.
Kvalifikationer
Som servicetekniker hos oss ser vi att du har
.ett stort tekniskt intresse
.hög teknisk kompetens inom truck eller närliggande område.
.god kännedom om gällande regelverk, normer, lagstiftning för verksamhetsområdet (vi erbjuder utbildning vid behov).
.god kommunikationsförmåga i tal och skrift på Svenska.
Personliga egenskaper
Vi ser att du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och noggrann - vi bedöms på hur vi löser våra jobb. Du planerar ditt eget arbete tillsammans med servicechefen för ditt område varför du behöver vara strukturerad och ha god framförhållning. Vårt jobb dokumenteras noggrant och du behöver kunna sköta daglig administration. Eftersom du i arbetet kommer träffa många människor behöver du god social förmåga och gärna också ett affärsintresse då våra tekniker ofta hjälper kunder med mindre affärer.
Vi erbjuder
Som en del i ett stolt kollektiv av duktiga och mycket erfarna tekniker finns det stora möjligheter att utveckla din tekniska kompetens och stolthet. Logisnext har bra intern support och du kommer att förses med alla verktyg du behöver för att göra jobbet.
Vi undanber oss all kontakt från rekryteringsföretag eller liknande företag i samband med denna rekrytering.
Kontaktinformation
Fredrik J Larsson, Servicechef Väst, 031-98 40 17, fredrik.j.larsson@logisnext.eu
Bo Lindquist, HR Manager, 031-98 42 09, bo.lindquist@logisnext.eu
Arbetsplats