OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Find out how you can reach your potential at BSH Home Appliances Group: As a leading manufacturer of home appliances and solutions, we encourage commitment and open-mindedness among our employees. With our global brands Bosch, Siemens, Gaggenau and Neff as well as our local brands, our focus truly is on innovation. And that doesn’t just apply to our products and services, but also drives the way in which we cooperate, exchange ideas and organize our teams. Everyone is invited to make their individual contribution to our overall success. Join us now and give your career a home.
Servicetekniker
Vi söker nu servicetekniker för reparationer till vårt expansiva kundserviceteam i Göteborg. Som servicetekniker kommer du att ha en varierad, flexibel och intressant roll där du arbetar med högkvalitativa produkter och är en del av ett team som strävar efter service med högsta kvalitet.
Arbetsuppgifter
Som servicetekniker kommer du att felsöka och reparera hushållsapparater i konsumentens hem. Detta inkluderar diskmaskiner, tvättmaskiner, torktumlare, ugnar, hällar, fläktar, kaffemaskiner, kyl och frysar. Att reparera hushållsapparater är inte det enda fokuset i rollen. En serviceteknikers uppgift är också att bygga konsumentlojalitet och förtroende för våra varumärken.
Med konsument- och teknikerorienterade system och processer strävar vi efter att glädja konsumenterna med utmärkt kundservice. Du både får och avslutar dina reparationsuppdrag elektroniskt (via iPad). Varje reparationsuppdrag är individuellt utarbetat av vår tekniska support och de delar som behövs för uppdraget levereras under natten från vårt centrallager i Jönköping till servicebilen i god tid till din arbetsdag. Ytterligare teknisk support finns tillgänglig per telefon då vi som team strävar efter att vara branschledande när det gäller att reparera och avsluta uppdrag vid första tillfället samt kundtillfredsställelse.
Du kommer att få produkt-, system- och konsumentutbildning av vårt dedikerade utbildningsteam. Detta kommer att kompletteras med arbetsutbildning med erfarna tekniker samt webbaserad utbildning.
Kompetensprofil
Vi letar efter lagspelare som brinner för kundservice. Du behöver inte komma från en vitvarubakgrund (vi utbildar i det), men du bör vara tekniskt kunnig och intresserad av att lösa tekniska problem. Du har körkort och pratar flytande svenska.
Personliga egenskaper
Du är motiverad och har en positiv inställning med en vilja att lära och utveckla. Du har stor social förmåga och en önskan att göra skillnad för våra kunder och kollegor. Du är strukturerad, ställer höga krav, är stolt över det arbete du gör och vi ser det som viktigt att du även har humor.
Förmåner
Förutom månadslön erbjuder vi garantibonus under de första 6 månaderna under din interna utbildning. Efter 6 månader erbjuder vi prestationsbonus där du väljer hur mycket bonus du vill och kan tjäna. Andra förmåner är friskvårdsbidrag, 25 semesterdagar, företagsbil, kollektivavtal samt arbetstidsförkortning.
Ansökan
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef Petter Björkman, 072 500 39 29, petter.bjoerkman@bshg.com. Varmt välkommen med din ansökan senast den 18 april 2021. Urval sker löpande vilket göra att vi kan anställa tidigare än sista ansökningsdatum. Så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.