OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du kaffe och vill du vara ansiktet utåt för Sveriges bästa serviceteam? Vi söker dig som ser det stora i det lilla eftersom det lilla är det som gör upplevelsen komplett. Det vet du och just därför vill vi jobba ihop med dig. Kaffekompaniet söker en servicetekniker som rör sig från kund till kund med ett glatt humör och teknisk briljans.
Så vad säger du, ska vi ses på en kaffe?
Kaffekompaniet är ett snabbväxande och etablerat företag inom Office Coffee med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Skaraborg, Örebro, Västerås och Karlstad. Kaffekompaniet är ett helägt dotterbolag till det börsnoterade belgiska kafferosteriet MIKO med anor från 1801.
Vi säljer och hyr ut med kaffe-, espresso- och vattenmaskiner där vi tecknar serviceavtal med våra kunder och sköter rengöring och reparationer av deras utrustning. Men framförallt ser vi till att deras kafferast blir komplett och något att längta efter(till), för vårt motto är "Kaffe ska smaka gott"!
Längst fram i kaffekön
Vi är stolta över vår kunskap och alltid sugna på mer. Det innebär att vi ser till att utbilda vår personal kontinuerligt – allt ifrån kaffets historia och ursprung till hur man får till det vackraste av hjärtan i cappuccinon. Vi erbjuder kollektivavtal och avtalsenlig lön. Det bästa av allt – du får dricka allt kaffe i världen!
Arbetsuppgifter
I rollen som Servicetekniker ansvarar du för distriktet i Blekinge samt vårt kommande uppdrag för Försvarsmakten. Du arbetar med maskiner av god kvalité samt utgår med servicebil från hemmet men arbetar i hela Blekinge. I arbetsuppgifterna ingår följande: Planera och förbereda all form av service hos våra kunder.
Ansvara för att hygienservice blir utförda.
Ansvara för att akuta fel och problem åtgärdas.
Ansvara för att kontakten med lager och huvudkontor bibehålls så att varuflöden inte hindras.
Sköta planering och förberedelser tillsammans med säljare inför installationer av ny utrustning.
Använda viss tid till att vårda befintliga kunder tillsammans med säljare genom att skapa givande relationer för att i sin tur skapa trogna kunder.
Säkerställa att våra kunder får en kafferast att längta till.
Omfattning: Tjänsten är på heltid med start 1 mars 2022 och du blir direkt anställd av Kaffekompaniet.
Arbetstider: Vardagar 07.00-15.30.
Vill du arbeta i Sveriges bästa serviceteam?
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du har ett stort intresse för kaffe, har en teknisk kunskap samt vill ge våra kunder bästa möjliga service. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och det är också viktigt att du delar med dig av din positiva och energigivande attityd till kollegor och kunder. Som person är du prestigelös och trivs med att både hjälpa till och be om hjälp från dina kollegor samtidigt som du är öppen, professionell och pedagogisk i dialogen med kund. Du har sedan tidigare varit verksam i serviceyrket och det är meriterande om du har erfarenhet från en liknande roll inom branschen. Du hanterar svenska och engelska i tal samt skrift, behärskar Office-paketet och tycker att datorn är ett självklart hjälpmedel i vardagen. Vi ser att du bor i närområdet kring Ronneby eller Karlskrona och det är ett krav att du innehar B-körkort. Vi kräver också utdrag från belastningsregistret.
Kaffekompaniet samarbetar i denna Rekrytering med OnePartnerGroup. Sista ansökningsdag är den 12 december 2021. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sanna Olsson på sanna.olsson@onepartnergroup.se eller 0733-948473.