Servicetekniker In Store Repair Länna

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya tekniker inom Infocare Workshop stationerad på In Store Repair på Elgiganten Länna?  
Gillar du att göra kunder nöjda och har du en teknisk skicklighet? Upplever du att ovan stämmer in på dig, så kan svaret på första frågan mycket väl vara "Ja".

Nu har du möjligheten att få anställning som tekniker inom Infocare Workshop, stationerad på In Store Repair på Elgiganten Länna i Stockholm.  
Direkt ute i Elgigantens varuhus arbetar tekniker ifrån Infocare Workshop med service och reparation av mobiler, tablets, datorer och diverse kringutrustning. 
Vårt viktigaste mål och uppgift är att sörja för god servicegrad till våra slutkunder och... partners genom service och support av inlämnade produkter där vi har auktorisation för att utföra service. 
Våra partners KPIer skall nås och överträffas och våra kunder skall få bästa möjliga service. 
Du arbetar aktivt för att minimera kostnader och nå Infocares mål på lönsamhet.  
Teknikern för In Store Repair arbetar i huvudsak med service och reparation av mobiler, tablets, datorer och andra tillbehör. I uppgifterna ingår också att ta emot och sända gods i retur, både reparationer och reservdelar. Kundkontakt sker både via telefon och ”öga mot öga” i servicedisk i butik.  
Som tekniker blir kundnöjdheten ditt ansvar och för att trivas och utvecklas behöver du vara öppen, omtänksam, engagerad och modig. Du ansvarar för dina egna arbetsområden inom butiken, ingår i ett team och blir en viktig länk i vår utrullning av service i varuhusen. 
Jobbet är socialt, omväxlande och stundtals hektiskt. Både små och stora problem måste lösas och ingen arbetsdag är den andra lik, med ett undantag - kunden är alltid i fokus! 
Vi söker dig som är ansvarsfull, pålitlig och har bra samarbetsförmåga. Personliga egenskaper som värdesätts högt är att alltid kunna se till kundernas bästa, att du har lätt att förstå kundernas behov och att du är effektiv och tydlig i din kommunikation. 
Har du arbetat med service av liknande produkter och/eller har goda kunskaper om produkter ifrån Apple sedan tidigare ser vi det som ett stort plus. 
 
 
Arbetsuppgifter omfattar bland annat:

Kundkontakt och mottag av kund som önskar kontakt med tekniker 
Mottag och ankomstregistrering av service i Infocares/producents system 
Felsökning av produkt/service 
Reparation och sluttest av produkt/service 
Sköta uppdatering av Infocare/producents system 
Mottag och retur av reservdelar till producent 
Mottag och retur av service till/från andra varuhus 
Mottag av inköpsordrar av reservdelar till Infocares system 
Inventering av reservdelslager 
Daglig rengöring av arbetsområdet 
Sköta daglig kontroll av ESD-utrustning 
Daglig uppföljning av pågående ärenden 
Följa övriga uppsatta regler och rutiner för In Store Repair 
Vid behov kunna hjälpa till på In Store Repairs på andra butiker i närområdet 
Arbetstider kan variera enligt schemaläggning 
I dedikerat serviceområde för Infocare i Elgiganten butik 
Vid behov arbeta övertid för att upprätthålla KPI:er och kundnöjdhet 
 
 Arbetsglädje 
 Här jobbar ett gäng personer som är drivna och intresserade i kontakt med kunder och kollegor. Vi är ärliga, ödmjuka och lyssnar på kunden och kundens behov. Vi söker en kollega som är en peppande, lojal och hjälpsam person som ställer upp för andra. Som löser problem som uppstår på ett effektivt sätt och håller dig uppdaterad på företagets produkter.
De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Är du en av dem? Då gillar du säkert snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att ta egna initiativ. Vi kommer att ha kul tillsammans!
 
På Elgiganten gillar vi mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser gärna fler kvinnliga kollegor.

Tjänsten är heltid och du får en fast lön.
 
Du söker tjänsten genom att skicka personligt brev och CV till 
dm.operations.lanna@giganten.se
 
Vi går igenom ansökningar löpande 
Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat.
Frågor om tjänsten besvaras av Charlotte Johanssom på dm.operations.lanna@giganten.se 
Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elgiganten AB HisingsBacka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • enligt avtalet Enligt avatlet
  • Vardagar kl.10:00-18:00 Tillsvidare
  • Publicerat: 2 november 2018

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024