OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trygghetsskapande Servicetekniker inom Brand och Säkerhet
Låt ditt tekniska intresse bidra till en hållbar värld! #TechnologyWithPurpose
Vill du bli en del av framtiden och arbeta med den senaste tekniken inom säkerhet, brand, energi och miljö? Vill du bli en del av en öppen och dynamisk arbetsplats där en säker arbetsmiljö, en professionell och personlig utveckling står högst på agendan?
Vi söker nu Servicetekniker inom både Brand och Säkerhet till flertalet kontor i Sverige. Har du redan spetskompetensen som behövs eller är du en ny talang med drivet och viljan att bli Siemens framtida expert på säkerhet och brand?
Om rollen
Siemens är en ledande leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter. Som Servicetekniker arbetar du självständigt och med ansvar för brandlarmsystem och säkerhetssystem hos våra kunder i regionen. Du kommer att ansvara för planerat underhåll och akutservice samt aktivt arbeta med att erbjuda förbättringsåtgärder på våra kunders anläggningar. Arbetet är varierande, med tydliga mål och ansvar för kundrelationer samt driftsättningar.
Tjänstens arbetsområde kan skifta beroende på placeringsort och vi behöver en blandning av kompetenser på våra kontor. Vi söker därför både dig som är generalist och du som har en tydlig specialisering mot Brand eller Säkerhet.
Vilka utmaningar och möjligheter står du inför?
I denna roll kommer du att ha ett eget avtalsområde där du ansvarar för kundrelationer samt bidrar till att utveckla kundens anläggning med systemförbättringar och uppgraderingar genom att lämna prissatta förbättringsförslag. Tillsammans med våra kunder kommer du att aktivt arbeta för att säkerställa att högt ställda krav på säkerhet efterlevs och utvecklas. Våra Servicetekniker arbetar bland annat med brandlarm, inbrottslarm, kamera, CCTV och passérsystem. Du ansvarar för att upprätta systemdokumentation samt att ge våra kunder support och handhavandeutbildning.
Vem är du?
* Du har en teknisk bakgrund och utbildning inom el/teleteknik eller systemintegration
* Du har erfarenhet från brandlarm, säkerhetssystem eller närliggande områden
* Som person är du tydlig, social, resultatinriktad och gillar förändring och förbättring.
* Vi värdesätter att du har vidareutbildat dig kontinuerligt
* Goda datakunskaper och kunskaper i konfigurering samt erfarenhet från arbete med nätverk, CCTV och WMS-system är meriterande.
* Din vilja att skapa goda kundrelationer är avgörande för att du ska lyckas i rollen, likväl som förståelse och intresse för affärer.
* Körkort och ett svenskt medborgarskap är ett krav i tjänsten likaså att du kan kommunicera på både svenska och engelska.
Viktigast är att ditt tekniska intresse och praktiska handlag samt din vilja och inställning att sätta kunden i första hand. Ett sinne för att strukturera upp din arbetsdag och ett nyfiket intresse för digitaliseringens möjligheter.
Tveka inte - ansök idag löpande urval pågår!
För frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef:
Malmö, Sonny Åkesson, e-post: sonny.akesson@siemens.com
Helsingborg, Pierre Henriksson, e-post: pierre.henriksson@siemens.com
Växjö, Mikael Rundqvist, e-post: mikael.rundqvist@siemens.com
Halmstad, Patrik Gustafsson, e-post: patrik.gustafsson@siemens.com
Gällivare/Kiruna, Jan Ågren, e-post: jan.agren@siemens.com
Borlänge, Fredrik Albertsson, e-post: fredrik.albertsson@siemens.com
Örebro, Monica Lorich, e-post: monica.lorich@siemens.com
Gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Heléne Stigsson på e-post: helene.stigsson@siemens.com
Då vi arbetar inom säkerhetsbranschen begär vi utdrag från Rikspolisstyrelsens misstanke- och belastningsregister som en del...
Kontaktpersoner på detta företaget
Avature