OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av en dynamisk arbetsplats och arbeta med de senaste teknikerna inom säkerhet, brand, energi och miljö? Siemens är idag en ledande leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter och söker nu fler drivna servicetekniker som vill ansluta till teamet inom brand & säkerhet i Kiruna! Låter detta intressant? Ansök idag, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Servicetekniker inom brand & säkerhet kommer du att vara en nyckelspelare i att säkerställa funktionen av brandlarmsystem och säkerhetssystem för Siemens kunder i regionen. Dina ansvarsområden omfattar dels planerade underhåll, akutservice ärenden och att aktivt föreslå förbättringar för kunders anläggningar.
Rollen omfattar arbete inom brandlarm, inbrottslarm, CCTV, kameror och passérsystem. Du kommer du även att ansvara för att skapa systemdokumentation samt ge kunder stöd och guidning i användning av system.
Du erbjuds
- En genomgående introduktion med utbildningar och en personlig handledare för att stötta dig i din nya roll
- En organisation som värdesätter din personliga utveckling och balansen mellan arbete och privatliv
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Du kommer att ansvara för att skapa och vårda befintliga kundrelationer och genomföra driftsättningar och säkerställer och utvecklar säkerhetskrav
* Arbeta för att säkerställa att högt ställda krav på säkerhet efterlevs och utvecklas
* Arbeta med nya och befintliga kunder med systemförbättringar och uppgraderingar av anläggningar
VI SÖKER DIG SOM
- Har en teknisk bakgrund med utbildning inom el/teleteknik eller systemintegration
- Har erfarenhet från områden som brandlarm, säkerhetssystem eller liknande
- Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift, då båda språk förekommer i det dagliga arbetet
- Har B-körkort
Det är meriterande om du har
- Goda datakunskaper och erfarenhet av arbete med nätverk, CCTV och WMS-system
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Nätverkande
- Serviceinriktad
- Problemlösande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231