OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här finns stora möjligheter för dig med ett intresse inom teknik att utvecklas med ett bolag som ligger i framkant! Siemens är idag en ledande leverantör av säkra och energieffektiva fastighetslösningar och söker nu fler drivna servicetekniker inom fastighetsautomation som vill ansluta till teamet i Kiruna! Låter detta intressant? Ansök idag då vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
I rollen som servicetekniker inom fastighetsautomation får du möjligheten till att arbeta med stor frihet under ansvar, där du styr och planerar ditt egna arbete. Huvudsakliga ansvarsområden inkluderar dels förebyggande underhåll, driftsättning, felsökning, provning samt programmering av Siemens system.
Rollen innebär även att vara den huvudsakliga kontakten för Siemens kunder gällande rådgivning och uppdateringar för att kunna utforma och utveckla anläggningar med de nyaste tekniska lösningarna.
Du erbjuds
- En genomgående introduktion med utbildningar och en personlig handledare för att stötta dig i din nya roll
- En god möjlighet att specialisera dina kunskaper inom ventilation, VS och EL inom fastighetsautomation och styrreglering
- En organisation som värdesätter din personliga utveckling och balansen mellan arbete och privatliv
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Att aktivt arbeta med att erbjuda förbättringsåtgärder för Siemens kunders anläggningar
* Arbeta med driftsättning av Siemens system och teknisk support till kunder
* Att tillsammans med andra tekniker, projektledare, säljare och support utveckla och underhålla kundrelationer
* Vara delaktig i stora och spännande projekt som har betydelse för Kirunas infrastruktur
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieexamen, gärna med bakgrund inom el, teleteknik/el, automation eller styr- och reglersystem
- Har erfarenhet av att arbeta med teknik inom fastighetsautomation eller VVS
- Är en lagspelare med starkt samarbetsvilja och kommunikationsförmåga
- Har B-körkort
- Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska, detta då båda språk förekommer i det dagliga arbetet
Det är även meriterande om du har goda datakunskaper och erfarenhet av arbete med nätverk, CCTV och WMS-system.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Kommunikativ
- Självgående
- Problemlösande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231