Servicetekniker inom IT-Support

Arbetsbeskrivning

Frösunda har dryga 3 000 kunder och 8 500 anställda inom Personlig assistans, Äldreomsorg, Funktionsnedsättning och Individ och familj med verksamheter över hela Sverige. Frösundas vision är att vara drivande i utvecklingen mot nya spelregler i omsorgen så att alla våra kunder får en självklar plats i samhället. Vill du arbeta med kundens fokus, och ha ett förhållningssätt som innebär att det är kunden som får bestämma, samtidigt som vi i varje ögonblick arbetar för att samhällets resurser används effektivt och ansvarsfullt? Välkommen, då är du sannolikt rätt person för oss!

Om tjänsten
Befattningen tillhör IT-support teamet som idag består av sex personer och som leds av supportchef. 
Arbetsuppgifterna innefattar it-support mot interna användare inom organisationen. Det sker både via telefon och on-site. Ärendena har olika karaktär och komplexitet och de berör oftast datorer, programvara, mobillösningar och behörigheter. Arbetsverktygen är via vårt Service Desk system, telefon och mail. 

Formella kvalifikationer
För att lyckas i rollen har du erfarenhet av att ha arbetat med teknisk support. Du bör även ha arbetat med installation av Windows klient och SCCM. Goda kunskaper inom Windows och Officepaketet är också det ett krav.  Då kommunikation är en viktig del behöver även tala och skriva svenska flytande.
Det är meriterande om du har jobbat med Software Asset Management samt har jobbat i olika Service Desk applikationer och är certifierad inom ITIL Service Delivery. 

Personliga egenskaper
Som person bör du trivas med att ha kontakt med många människor, vara uppsökande och serviceinriktad. Du bör ha ett pedagogiskt förhållningssätt och tycka om att ta dig tid att hjälpa andra. För att vara framgångsrik i rollen behöver du även ha ett strukturerat arbetssätt för att hålla ordning på de olika ärendena och återkoppla svar i tid.

Frösunda erbjuder dig
Om du trivs att vara en del av en öppen miljö där egna initiativ och förändringar uppmuntras och välkomnas är det här rätt platsför dig. Du kommer erbjudas utvecklingsmöjligheter inom en organisation där IT-landskapet har hög prioritet och är under ständig förändring. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning med start omgående. Vi tillämpar individuell lönesättning och befattningen är placerad vid företagets huvudkontor i Solna. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, ansök därför gärna så snart som möjligt.


Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten kontakta Frösunda Omsorgs supportchef Stefan Orsmark, stefan.orsmark@frosunda.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jessika Creutz
010-2507682
Henrik Lindéh
010 – 2507711
Susanne Palmquist
0770-933 196
Annida Alouani
0102507709
Ulrika Wiklander
0770-933247
Anna Glenvik
010-2507619
Helena Andersson
0770-933218
Jannike Brandt
0770933208
Jennica Multén
jennica.multen@frosunda.se
Jenny Lundgren
010-2507652

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Frösunda Arboga
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 7 februari 2019

Besöksadress

Hamngatan 18 58226 Linköping
None

Postadress

Kapellgatan 29a
Arboga, 73245

Liknande jobb


21 november 2024

Manager Product & Data Management

Manager Product & Data Management

21 november 2024

Product Manager

Product Manager

20 november 2024