OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett brinnande intresse för teknik samt service och är redo att anta nya utmaningar i karriären? Trivs du med att få planera din arbetsdag självständigt och arbeta kundfokuserat? Då kan denna tjänst vara något för dig.
LAB Sweden är dotterbolag till ClaraLab AB och är en nischad leverantör till alla sorters laboratorier i Sverige. ClaraLab AB med dotterbolagen LAB Denmark Aps, LAB Norway AS och LAB Sweden AB förvärvades våren 2022 av Bröderna Berner AB, ett bolag i den finska koncernen Berner OY. Vi arbetar med få leverantörer och produkter och har en hög kunskap inom de områden vi arbetar. Våra leverantörer är varsamt utvalda med och vi fokuserar på kvalitet och spetskunskaper och våra relationer går långt tillbaka i tiden. Vår ambition är att ha långvariga och djupa relationer med alla våra kunder och vi anser att en grundförutsättning för att uppnå det är en bra, snabb teknisk service och support. Våra tekniker är våra bästa säljare.
Du kan läsa mer om våra produkter på vår hemsida sweden.lab.se.
Arbetsområdet är huvudsakligen Sverige men även Norge och Danmark, med utgångspunkt från vårt kontor i Farsta. Du får tillgång till förmånsbil som även kan användas privat.
Rollen som servicetekniker innebär
Självständig planering och effektivt genomförande av olika serviceuppdrag såsom Installation, IQOQ, felsökning, reparation och årligt underhåll av laboratorieutrustningar
Kartlägga och identifiera kundernas tekniska behov.
Göra utredningar och felsökning av tekniska system och grundorsaksanalys.
Genomföra tekniska lösningar som passar kundens behov, på ett fackmannamässigt riktigt sätt enligt gällande riktlinjer.
Dokumentation av uppdragen.
Förstå tekniska eller professionella aspekter av arbetet och kontinuerligt underhålla och bygga vidare på din kunskap.
Hjälpa till med att bygga starka relationer med kunderna.
Arbeten utförs 95% hos kunderna vilket innebär mycket resor och en del övernattningar. Av denna anledning är B körkort ett krav.
Tätt samarbete med det nordiska serviceteamet i Danmark, Norge och Finland.
Du är en viktig resurs då våra kunder kräver professionell service och noggrannhet.
Personliga egenskaper
För att passa i tjänsten ser vi att du är flexibel, självständig, jobbar strukturerat och systematiskt, och kan prioritera ditt arbete på ett klokt sätt. Du är service- och lösningsorienterad samt har kunden i fokus. Du är inte rädd för nya utmaningar och trivs med att bidra till att skapa processer i ett verksamhetsområde inom ett redan väletablerat företag. Du är bra på att samarbeta och är en lagspelare samtidigt som du är pålitlig och tar ditt ansvar.
Vi söker dig som
Har god erfarenhet från tekniskt servicearbete.
Har teknisk kunskap om laboratorie-/analys-utrustning
Har lätt för att lära dig nytt och att anpassa dig till nya miljöer, situationer och omständigheter.
Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift
Har god datorvana och kan hantera Officepaketet
Det är också meriterande om du har Elkunnighet/elbehörighet.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete där du har möjligheten att utvecklas i ett företag som ser medarbetarna som sin största tillgång. Du blir del av en nordisk organisation där du har chansen att ta del av både kollegors kunnande och interna/externa utbildningar. Vi ser kompetensutveckling av våra medarbetare som en strategiskt viktig del i vår utveckling.
Anställningen kommer att ge dig stor frihet att disponera dagen, vi jobbar under begreppet ”frihet under ansvar”.
Ansökan
Om du känner att rollen passar dig, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag till servicechef Nadieh Bengtsson via nadieh@lab.se och ta chansen att bli vår nya servicetekniker. Märk din ansökan med ”Servicetekniker Stockholm”. I vårt urval tar vi stor hänsyn till personliga egenskaper. Vi ser fram emot att se ditt CV med en presentation av dig själv som person.