OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teknikmagasinet är en snabbt expanderande butikskedja inom detaljhandeln med över 100 butiker och nätförsäljning i Sverige, Norge och Finland. Våra butiker är fyllda till brädden med spännande produkter med allt inom hemelektronik och prylar.
Som servicetekniker på Teknikmagasinet kommer du ansvara för reparationer och support av produkter i vårt sortiment. Dina arbetsuppgifter involverar felsökning, test och reparationer av produkter inskickade från våra butiker samt postorderkunder. Du kommer ha löpande mail- och telefonkontakt med våra butiker, leverantörer, serviceverkstäder och slutkunder. Tjänsten kommer också innebära test och kvalitetsuppföljning av befintliga produkter.
Vi söker problemlösare som har förmågan vara fullt fokuserad på sin uppgift. Du är tålmodig och väldigt mån om att utföra ditt arbete med stor noggrannhet. Vidare är du en självständig person som trivs med att ha stöd i din arbetsgrupp men är villig att ta ansvar och trygg i fatta egna beslut.
Utöver detta ser vi att du:
- Har ett brinnande intresse för produkterna i vårt sortiment
- Har god PC-vana när det gäller maskinvara, samt Office-paketet
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Elektronikutbildning eller motsvarande på gymnasienivå samt erfarenhet som servicetekniker är mycket meriterande, men inget krav.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!
Om du känner att det är just dig vi beskriver så tveka inte!
Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag, dock senast 2015-03-26. Tjänsten avser heltid, tillsvidare med 6 månaders inledande provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Ansök endast via vår hemsida www.teknikmagasinet.se/jobba-hos-oss/lediga-tjanster.
OBS! Vi handlägger ej ansökningar via brev- eller e-post.
För mer info om företaget se www.teknikmagasinet.se