Servicetekniker kontorsmaskiner

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya servicetekniker?
Är du tjejen eller killen som vill bli en del av vårt dynamiska team hos Canon Business Center i Skellefteå? Vi ansvarar för att våra kunders produkter inom bildhantering, skanning, utskrift och kopiering fungerar optimalt. Det inkluderar även att se till att programvara för arkivsystem och print- och skanningssystemproduktion fungerar som den ska. Nu söker vi en driven person som vill arbeta som support-, servicetekniker med fokus på att lösa våra kunders problem både på plats och på distans via våra digitala verktyg. Vi letar efter en kollega som brinner för att ge utmärkt service och som är skicklig på problemlösning.
I den här tjänsten kommer du att ansvara för distriktet norra Västerbotten med kontor i Skellefteå. Arbetet sker i nära samarbete med övriga kollegor i teamet och med kollegor på övriga Canon Business Center. En servicebil tillhandahålls för tjänsten.
Vad vi ger
I den här tjänsten kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
Lösa incidenter eller problem med hårdvara och/eller programvara i kundmiljön, både på plats hos kund och via digitala hjälpmedel.
Utföra förebyggande och korrigerande service på våra Canon-produkter.
Samarbeta med våra olika avdelningar på Service & Support.
Kommunicera om eventuella uppföljningsåtgärder.
Sköta och administrera reservdelslager.
Känna igen, adressera och kommunicera kundsignaler och kommersiella möjligheter för att uppnå bästa resultat för kunden och Canon.

Vad vi söker
För att lyckas i rollen som servicetekniker tror vi att du:
Har ett starkt intresse för teknik och IT.
Är kundfokuserad, lösningsorienterad, proaktiv och resultatinriktad.
Är kommunikativ, strukturerad och trivs med ordning och reda.
Är van att arbeta självständigt och trivs med frihet under ansvar.
Är en lagspelare som delar kunskap och färdigheter med dina kollegor för att bidra till ett starkt team.
Har kunskap i Microsoft Office (Outlook, Teams, Word etc).
Behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.
Innehar B-körkort.

En utbildning inom teknik/IT ses som meriterande.
Du behöver
För att lyckas i denna tjänst tror vi att du är organiserad och trivs med att ge utmärkt service till våra kunder. Du är dessutom en proaktiv problemlösare som är van vid god tidsplanering och som ständigt implementerar förbättringsprocesser. Vi tror också att du har en stark drivkraft och beslutsamhet att lyckas.
Ytterligare information
Har du frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Urban Hedström på urban.hedstrom@canon.se
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Kyosei är Canons företagsfilosofi och innebär ”att leva och arbeta tillsammans för allas bästa”. Med filosofin som ledord försöker Canon i alla rekryteringar skapa en arbetsplats som återspeglar mångfald och öppenhet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: C-Service i Skellefteå AB Skellefteå
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2024
  • Ansök senast: 29 september 2024

Postadress

Magasinsgränd 4
Skellefteå, 93129

Liknande jobb


23 oktober 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

27 augusti 2024

Kundansvarig servicekonsulent

Kundansvarig servicekonsulent

5 juli 2024