OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LabTeamet växer och behöver för att möta antalet ökade uppdrag anställa ytterligare en driven Servicetekniker, denna annons gäller servicetekniker i Stockholmsområdet.
LabTeamet är en etablerad leverantör av laboratorieutrustning och service på laboratorieutrustning. Våra kunder är alla typer av laboratorier inom sjukhus, biotech, Life Science, forskning, Industrin m.fl. LabTeamet arbetar alltid med långsiktiga relationer där kunderna står i fokus.
LabTeamet har huvudkontor i Helsingborg, med försäljningskontor och serviceorganisation som täcker hela Sverige.
Beskrivning av tjänsten
LabTeamet växer med ett stadigt ökande antal uppdrag, vi behöver därför anställa servicetekniker stationerad i Landskronaområdet.
Arbetsuppgifter:
Installation, teknisk service och förebyggande underhåll på laboratorieutrustning. Du kommer att arbeta med service på alla typer av basutrustning till laboratorier, se vår hemsida för produkter som är aktuella. I arbetet som servicetekniker ingår bl.a. att vårda kunderna, hjälpa kunderna med användande och ta hand om dem på bästa sätt.
Anställningen gäller en heltidstjänst. Du kommer att ingå i vårt service- och produktspecialistteam för Sverige. Du kommer huvudsakligen att arbeta runt ditt stationeringsområde, men kommer att vara en del av vårt team och ha uppdrag över hela Sverige.
Arbetet görs först och främst ute hos kunderna varför du måste trivas med en nära kontakt med våra kunder, att lyssna på kundernas behov och önskemål och alltid göra ditt yttersta för att kunderna ska få bästa möjliga råd, service och support. Tjänsten innefattar även telefonsupport. Tjänsten kommer att innebära en del resor med övernattning, som ofta är planerade, men det förekommer även akuta resor som det är mycket viktigt du måste kunna göra med kort varsel och övernattning/ar, även om det inte är ofta det sker så lägger vi stor vikt på att detta måste fungera.
LabTeamet är ett företag vars grundfilosofi och affärsidé är att alltid ge kunderna bästa kundservice och kundsupport, därför är det viktigt att du är pålitlig, driven, tycker om kundkontakter, håller tider, håller vad du lovar och alltid har fokus på att serva kunderna snabbt och på bästa möjliga sätt. Vi vill att du ska vara en i vårt team, att du bidrar till att fortsätta bygga på vårt goda rykte inom branschen och alltid eftersträva bästa möjliga kundservice inom alla områden.
Om dig:
• Vi ser gärna att du har erfarenhet som servicetekniker, teknisk support eller produktspecialist. Vi satsar mycket på internutbildning och utbildning hos våra leverantörer.
• Du har bra IT-kunskaper
• Du är driven
• En stor del av ditt arbete består av att kommunicera med kunder och medarbetare så du måste tycka om att kommunicera och alltid ha en öppen dialog.
• Du är rak i din kommunikation och bra på att samarbeta, är flexibel, driven i ditt arbete och blir aldrig nöjd.
• Du behärskar svenska och engelska.
• Du tycker om att resa, kan resa akut utan problem och kan vara hemifrån med övernattningar när det behövs.
• Du har B-körkort
• Du är duktig på att felsöka
• Du kan lätt ta åt dig innehållet i manualer och info
• Du har teknisk kunskap och har lätt för att förstå system och utrustning.
• Du har förmåga att sätta dig in i och förstå kundernas behov, krav, önskemål och att hjälpa dem att vid behov hitta rätt produkt som passar just deras behov.
Vi erbjuder:
• Ett intressant arbete med engagerade kollegor och goda utvecklingsmöjligheter i ett av framtidsföretagen inom branschen.
• Ett arbete med marknadsledande produkter.
• Stort ansvar för ditt jobb och utvecklingen av ditt ansvarsområde
• Kontinuerlig utbildning inom området och på våra produkter för att säkerställa din utveckling och bästa möjliga service och support till våra kunder.
• Utbildning sker internt och hos våra leverantörer som huvudsakligen befinner sig i Europa.
• Bra villkor, tjänstepension, privatvårdsförsäkring, företagsbil för användning i tjänsten, mobiltelefon m.m.
• LabTeamets trevliga kollegor och kunder, ett bra team som jobbar med varandra, för varandra och ställer upp för varandra när det behövs. Tillsammans med kunderna är vi LabTeamet
Önskar du veta mer kontakta Roger Augustsson på 042-3009130 eller via roger@labteamet.com
Din ansökan med CV, referenser etc. skickas via e-post till roger@labteamet.com
Då vi löpande hanterar ansökningarna som kommer in ser vi fram emot din ansökan snarast möjligt! Märk ansökan med ”Servicetekniker Stockholm”.
Vill du veta mer om LabTeamet besök gärna vår hemsida www.labteamet.com