OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Kommunalförbundet ITSAM där kommunerna Boxholm, Kinda, Vimmerby, Ydre, Åtvidaberg och Ödeshög ingår har som uppdrag att tillmötesgå medlemskommunernas behov av digitalisering och säkerhet avseende informationsbärande system. Vi arbetar tillsammans för att möta samhällets krav på ökad tillgänglighet, IT tillSAMmans helt enkelt. Dagligen arbetar vi med fokus på utveckling, kommunikation och säkra leveranser av IT-tjänster. Totalt ansvarar vi för att fler än 14 000 användare har en fungerande IT-miljö. Kommunalförbundet ITSAM har cirka 50 anställda och omsätter cirka 100 MSEK, vi har vårt kontor på Mjärdevi i Linköping.
Vårt uppdrag handlar om att tillsammans med våra medlemskommuner digitalisera vardagen med fokus på att våra medborgare får lättare tillgång till kommunernas service och att dessa kan levereras så effektivt som möjligt. Genom ett kommunikativt förhållningssätt stödjer vi de kommunala verksamheterna på digitaliseringsresan. För att möta dessa krav och förväntningar bedriver vi ett projekt- och processtyrt utvecklingsarbete samtidigt som vi har en väl utbyggd service-, och driftsorganisation.
Ditt uppdrag
I ditt uppdrag som servicetekniker på fält får du en central roll i arbetet med att utveckla och hjälpa våra användare på plats. Klienterna är framförallt PC, Chromebook, mobiler och surfplattor (iPhone och Android) men kan också innefatta accesspunkter och switchar och olika AV-produkter så som projektorer, skärmar och konferenssystem. Du blir en del av en spännande organisation som använder agila arbetssätt och där samarbetet mellan kollegor ger en rolig och utvecklande arbetsmiljö. I rollen som servicetekniker på Itsam hanterar du IT-relaterad hårdvara i hela verksamhetsområdet.
Din bakgrund
Vi söker dig med ett starkt användarfokus och som gillar att ge professionell service då kundbemötandet är centralt i vår verksamhet. Våra användare förväntar sig ett gott bemötande och en mycket hög serviceanda. Du behöver kunna anpassa dig efter olika användares behov för att lösa deras problem. Vidare kan du ta egna initiativ men även jobba bra i team och tycker det är självklart att stötta kollegor när det behövs. Du trivs med ett högt tempo och månar om att göra användarna nöjda. Vi ser att du behöver ha en IT-utbildning motsvarande gymnasiet med IT-inriktning som grund alternativt uppvisa motsvarande kunskaper ex felavhjälpning med kundkontakt.
Det är meriterande med kompetens inom några av följande områden; Hårdvara: PC, mobiltelefoner och surfplattor, Chromebook och AV-utrustning. Mjukvara: Windows 10, iOS och Android, Google Workspace, ChromeOS och Microsoft Active Directory.
Vi ser körkort för bil som en förutsättning då det är mycket resor i tjänsten.
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Mjärdevi i Linköping, vi tillämpar en hybridkontor-lösning som ger utrymme för upp till 50% arbete från annan plats.
Välkommen till en engagerad och samarbetsinriktad IT-organisation med stort fokus på att ge våra medlemskommuner bästa möjliga stöd och service!