Servicetekniker Skåneregionen

Servicetekniker Skåneregionen

Arbetsbeskrivning

Hej,

Jag heter Mikael Hernmo och arbetar som Service Manager inom Dokumenthantering på Office Management i Skåne. Vår drivkraft är att ha kunden i fokus och guida våra kunder in i framtidens arbetsplats. Drivkraften lockar inte bara duktiga medarbetare, utan också ambitiösa kunder och de största leverantörerna i branschen. I flera år har vi blivit certifierade som en GPTW-arbetsplats där varje medarbetare bidrar till vår goda arbetsmiljö.

I takt med att vi växer söker vi nu ytterligare en servicetekniker inom Dokumenthantering till vårt team i Helsingborg. En handlingskraftig och serviceinriktad person med fokus på nöjda kunder.



Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta nära våra kunder med att utföra serviceärenden, reparera, underhålla och konfigurera våra kunders skrivare & multifunktionssystem. Vi sätter stort värde i personliga relationer då tjänsten ofta innebär arbete ute på fältet och nära våra kunder i Skåneregionen.

Arbetsuppgifter:

- Service av hårdvara och support på plats hos kund samt via telefon
- Installation/driftsättning/konfigurering av multifunktionssystem /skrivare samt mjukvaror kring dokumenthantering
- Användarutbildning på våra levererade maskiner och programvaror
- Utveckla och effektivisera våra kunder med hjälp av våra lösningar
- Dokumentera och avrapportera uppdrag




Kvalifikationer och Egenskaper:

Ett tekniskt intresse är en förutsättning för den här tjänsten samt tidigare erfarenhet från en liknande tjänst som servicetekniker är önskvärd.

Meriterande är om du har tidigare erfarenhet inom dokumenthanteringssystem alternativt tidigare erfarenhet av arbete med multifunktionssystem, nätverksskrivare och nätverksscanner. Goda kunskaper i svenska och engelska språket är ett krav, samt B- körkort.



Som person är du:

Social och trivs i mötet med andra människor. Du har en god känsla för service, felsökning och logiskt tänkande, du mår själv bra när dina kunder och kollegor gör det. Jobbet innebär planering av dina egna dagar och du bör ha en god känsla för hur du ska prioritera för att upprätthålla en hög servicegrad och effektivitet.

Andra viktiga egenskaper för tjänsten är:

- Glad, positiv och driven
- Flexibel, då du arbetar på olika platser från dag till dag
- Arbetsvillig och trivs med att leverera kundservice i världsklass
- Noggrann
- Effektiv
- Kunskapstörstande
- Lättlärd
- Pedagogisk
- Stresstålig




Vi erbjuder:

- Great Place to Work-certifierad arbetsplats 2021 & 2020
- Fantastiska kollegor!
- O.M Care: rikslunchkort, friskvårdsbidrag, förmånsportalen Benify och 1h träning i veckan på arbetstid
- Årlig kick-off


Lön enligt överenskommelse

Start: Årsskiftet



Vi arbetar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan direkt om du är intresserad av rollen.  Har du frågor kan du kontakta mig, Mikael Hernmo, på 010-858 44 56.



Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Amanda Fehrm
+46 10 858 40 14
Emilie Amidani
+46 10 858 40 46
Sara Lundberg

Sara Bengtsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Office Management
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Skalholtsgatan 6-8, Kista
None

Postadress

Skalholtsgatan 6-8
Kista, 16422

Liknande jobb


22 november 2024

Data Center Technician (Malmo)

Data Center Technician (Malmo)

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024