OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skanska Maskin söker servicetekniker för lift till vårt kundcenter i Göteborg.
Är du en serviceinriktad person som söker kundkontakt men som inte riktigt kan lägga ifrån dig verktygen?
Du kommer arbeta med våra medarbetare på vår verkstad där vi tillsammans skapar ett effektivt team med olika kompetenser men med ett gemensamt syfte; nöjda kunder genom förstklassig service!
Arbetet omfattar i huvudsak felsökning, service, reparation och underhåll av vår liftpark. Arbetet sker både i vår verkstad på vår anläggning i Göteborg och ute hos kund.
Vi behöver dig som vill ta ansvar för att vår liftverksamhet håller högsta klass med välskötta och säkra maskiner. Du kommer att ansvara för kontakten med kunder avseende liftar och stötta dem i val av maskiner. Dessutom kommer du, tillsammans med våra säljare, att upprätta och ansvara för drift samt optimering av liftpooler utifrån kundernas behov. Som teknikspecialist ansvarar du även för kontakten med avtalsleverantörer gällande garantijobb och reservdelar.
Vi värnar om våra anställdas utveckling och ser gärna att man i mån av tid hjälper till i andra delar av verksamheten. Vi stöttar med kompetensutveckling för att du ska känna dig trygg i ditt arbete och dör att nå våra gemensamma mål.
Du kommer att vara stationerad i Göteborg och det mesta av ditt arbete kommer förläggas där men viss del resor förekommer och då främst inom västra och södra Sverige.
Serviceinriktad problemlösare:
Du har med fördel en teknisk/mekanisk utbildningsbakgrund och ett gott mekaniskt handlag. Du har flera års erfarenhet av arbete med lift, truck alternativt anläggningsmaskiner och kompetens och erfarenhet att arbeta med el inom dessa produktområden.
Dina dagar spenderas ofta ute på fältet hos våra kunder, ibland enskilt och ibland i team, vilket ställer höga krav på initiativtagande, eget driv, samt förmåga att planera din egen vardag. Det är även viktigt att du är lösningsfokuserad och stresstålig vid en föränderlig vardag. En positiv inställning och ett gott kundbemötande är mycket viktigt då du dagligen träffar kunder och kollegor i branschen och är vårt ansikte utåt. Det är därför viktigt att du är en god representant för Skanska och delar våra värderingar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
Är det dig vi söker?
Vill Du veta mer om tjänsten så kontakta gärna Petter Lindqvist, Kundcenterchef, 010 448 42 48. Alternativt Björn Wiklund, förman, 010-449 32 86
Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti 2016!
Kontaktpersoner på detta företaget
Not Specified
Helena Wennergren
+46 41025282
Anneli
Projektinköpare Hus - Uppsala
BIM-coach till Skanskas husverksamhet i Stockholm
Projektchef - Hus Stockholm
Projektutvecklare – Nya Hem Göteborg
Materialhanterare Skanska Maskin Kalmar
Kundansvarig - Skanska Nya Hem, Göteborg
Säljare/Uthyrare till Skanska Maskin