Servicetekniker sökes omgående för Crem International AB

Arbetsbeskrivning

Om Industrisupport

Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor i Arvika, Karlstad, Örebro, Eskilstuna och Norrköping. Vi är verksamma inom Almega bemanningsföretagen där 15 olika LO förbund ingår vilket innebär att vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. På så vis kan vi erbjuda både kunder och medarbetare mer kompletta lösningar och erbjudanden.

Genom vår värdegrund, affärsidé och vision skall vi vara en attraktiv arbetsgivare för duktiga medarbetare och därigenom vara kundernas förstaval när de väljer samarbetspartner i bemanningsfrågor.


Om kunden

Crem International utvecklar, tillverkar och marknadsför kaffemaskiner för kontor, hotell, restaurang, café, storkök och servicehandel på en global marknad. Crem International har ett mer än 30-årigt arv inom branschen. Företagets produkter marknadsförs och säljs under varumärkena Coffee Queen och Expobar. Sedan starten har företaget växt kraftigt med god lönsamhet. Tillväxten har skett organiskt och genom förvärv. Under sommaren 2015 genomfördes det senaste förvärvet då Spengler GmbH CO, KG förvärvades. Spengler adderar ytterligare till koncernens samlade erfarenhet då bolaget varit verksamt i branschen i mer än 80 år och har under denna tid utvecklat värdefull teknologi och produkter inom segmentet för automatiska kaffemaskiner. Vi konsoliderar nu vår fabrik i Tyskland till Åmotfors, vilket inneburit en rejäl förstärkning av personalstyrkan i Åmotfors. Grunden för fortsatt framgång är lagd, tillsammans med starka ägare i Priveq och SEB brinner hela vår organisation för att ta Crem International till nya höjder.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker Dig som är engagerad och lösningsorienterad med känsla för god service. Försäljning och kundsupport ligger dig nära hjärtat. Du kommer att arbeta i moderna lokaler och vara en del av ett teknikerteam. Din placeringsort blir Åmotfors, men den här tjänsten kommer även att innebära resor, eftersom du kommer att arbeta gentemot servicepartners utanför Sverige. Initialt kommer du att arbeta med en produkt som är unik för en kund med distribution i UK, Holland och Belgien m.fl. länder. Du kommer att utbilda och supporta serviceföretagen i dessa länder. Uppskattningsvis 30 – 40 resdagar/år.

Dina arbetsuppgifter kommer vara att skapa och underhålla utbildningsmaterial samt att utbilda kundens serviceföretag. Du kommer även att supporta kunden och deras serviceföretag på telefon och mejl samt hantera reklamationer, ändrings- och förbättringsförslag. Det blir även din uppgift att driva de förslag/krav som inkommer fram tills de blir implementerade i produktion med din hjälp. Det är Du som håller reda på alla större problem, ändringar och planerade händelser för den unika produkten. Du håller veckomöten med kunden där du följer upp utbildningar, problem, ändringar etc. Du håller regelbundna möten med serviceföretagen och sammanställer statistik över problem och analyserar mellan länderna.

Du kommer att arbeta i ett webbaserat reklamationssystem och bedöma vilka åtgärder som skall utföras. Detta reklamationssystem ska även introduceras för kunden och deras serviceföretag. Arbetet går också ut på att testa, simulera och validera samt hantera reservdelsbeställningar.


Din profil

Vi söker dig som gärna är utbildad inom elektronik. Du skall kunna förstå 230V-AC/DC, 24VDC och enklare komponenter som ventiler, reläer, motorer och kunna hantera enklare mätinstrument som multimeter. Vidare krävs det att du har erfarenhet som servicetekniker eller liknande samt av att arbeta mot kunder på daglig basis. Du skall vara en duktig problemlösare och kunna felsöka på elektroniska maskiner. Kunskaper inom Officepaketet och liknande mjukvara är även ett krav liksom goda kunskaper i engelska i tal och skrift då all support är på engelska. Det är viktigt att du har ett gott öga för dokumentdesign då utbildningsmaterial samt ev. rapporter skall tas fram. Det är meriterande med arbetserfarenhet från liknande produkter, kaffemaskiner, vitvaror etc. Du som söker ska vara stresstålig, kommunikativ (på engelska), strukturerad, självgående och ha ett eget driv som gör att du tar för dig av arbetsuppgifterna. Du känner dig även bekväm med att hålla i möten, köra presentationer samt att prata inför folk.

Vi som jobbar med det här är ett glatt gäng som brinner för försäljning och service samt är engagerade och prestationsinriktade. Känner du att du skulle trivas i vårt team och tycker om att jobba med problemlösning ska du inte dra dig för att söka det här jobbet omgående! För tjänsten tillämpar vi löpande urval så vi önskar din ansökan så snart som möjligt! Tjänsten är en 6 månaders hyrrekrytering, vilket innebär att du får anställning hos Crem International AB efter en inledande konsultperiod. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IndustriSupport Värmland AB Arvika
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 april 2016

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024