OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TOMRA Group är en norsk koncern som är noterad på Oslo-börsen. Företaget grundades 1972 och började med design, tillverkning och försäljning av returautomater. Idag skapar företaget sensor-baserade lösningar för optimal resursproduktivitet inom flera olika områden. Organisationen är indelad i två affärsområden: Collection solutions (Reverse Vending och Material Recovery) samt Sorting Solutions (Recycling, Mining och Food).
Tomra Systems AB (Sverige) grundades 1990 och har ca 55 anställda inom områdena marknadsföring/försäljning och service av returautomater. Tomras servicenätverk är indelat i regioner och täcker hela Sveriges yta.
Globalt har TOMRA över 4500 anställda och drygt 75 000 installerade returautomater i mer än 30 länder. Sverigeorganisationen tillhör regionen Northern Europe med länderna Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland & Litauen. TOMRA upprätthåller ett starkt engagemang genom hela organisationen för att säkerställa att företagets aktiviteter är positiva bidrag till samhället och miljön. Läs mer på www.tomra.com.
SERVICETEKNIKER SUNDSVALL
Arbetsbeskrivning
Som servicetekniker på Tomra Systems arbetar du i huvudsak med installation, service-, och reparationsarbeten på returautomater (”pantmaskiner”) inom Tomras sortiment. Tjänsten innebär att man utför akutservice, installationer, serviceunderhåll samt recond på våra kunders anläggningar. I tjänsten ingår viss försäljning av förbrukningsartiklar och tillbehör.
Hos oss planerar du dina dagar i samråd med serviceledaren för regionen. Dina kunder finns i främst Västernorrland, Jämtland och Hälsingland. Våra anläggningar är primärt installerade hos dagligvaruhandeln. Som tekniker på Tomra ingår du i ett Team med kollegor utspridda över hela Norrland. Det innebär att det kan bli arbete på andra orter. Tjänsten kommer innefatta övernattningar och längre resor.
Anställningen är på heltid med tillträde omgående. Du utgår ifrån hemmet och vi ser gärna att du bor i Sundsvalls eller Timrå området.
Vem är du?
Du gillar service. Du motiveras av utmaningar, eget ansvar och teknisk problemlösning samt vill ha ett fritt arbete där du har möjlighet att påverka din arbetsdag. Dessutom gillar du social kontakt och mänskliga relationer. Du behöver ha tidigare erfarenhet av teknisk service och-, eller maskinellt underhåll och goda kunskaper i ellära samt god datorvana. Någon form av teknisk gymnasieutbildning eller liknande bör du också ha i grunden.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. I processen kommer vi värdesätta din förmåga till samarbete, ditt driv och din organisationsförmåga. Därtill behöver du ett högt engagemang i ditt arbete med en problemlösande analysförmåga och ett affärsmässigt förhållningsätt.
Då du i tjänsten dagligen möter våra kunder är det av stor vikt att du har en utåtriktad personlighet, är relationssakapande och är beredd att leverera den höga servicekvaliteten kunderna förväntar sig av oss.
B-körkort, datorvana, flytande svenska i tal & skrift samt att läsa och förstå engelska är ett krav för tjänsten.
Ett utdrag från belastningsregistret kommer tas innan slutet på rekryteringsprocessen.
Vad kan Tomra erbjuda dig?
Du kommer till ett företag i tillväxt där dina utvecklingsmöjligheter är goda.
Du blir erbjuden ett fritt och självständigt arbete där du på egen hand planerar din dag med stöd och support från huvudkontoret.
Tomra tillhandahåller servicebil, profilkläder och skyddsutrustning. Alla nödvändiga verktyg, relevanta maskin -och systemutbildningar tillhandahålls av Tomra.
Du kommer bli en del av ett erfaret Norrländskt-team med härlig kamratanda och stort socialt stöd.
Vi erbjuder förmånliga villkor för våra anställda, kollektivavtal har vi genom med Unionen. Våra värderingar är ”ansvar, innovation och passion” och vi har en stark värdegrund och en företagskultur vi är stolta över.
Så, vill du bli en del av ett framtidsföretag i ett fantastiskt Team som genom sitt dagliga arbete hjälper världen till att bli en lite bättre plats? Tveka då inte med att skicka in din ansökan till oss, tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt ansökningsdatum.
Vill du veta mer, kontakta vår Servicechef för region Norr Peter Berglund, tel. 070-525 80 77. Välkommen att skicka Din ansökan senast 2020-10-28 till ansokan.se@tomra.com. Märk annonsen ”Servicetekniker Sundsvall”