OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Inom serviceenheten vid Göteborgs universitet samlas kompetens inom en rad olika områden. Tillsammans erbjuder enheten expertstöd och levererar service och tjänster till hela universitetet. Närservice bedrivs utifrån campusområden som utgår ifrån de geografiska områden där Göteborgs universitets verksamhet bedrivs. Inom campusservice finns samlad kompetens inom bland annat lokalservice, vaktmästeri, teknisk service, konferensservice och posthantering.
Campusservice Lorensberg servar i huvudsak de verksamhetsområden och fastigheter som återfinns i områdena Lorensberg och Vasa, dvs Konstnärliga fakulteten, Humanistiska fakulteten och omkringliggande verksamheter.
Arbetsuppgifter
Som servicetekniker på Göteborgs universitet är du ett viktigt ansikte utåt då du ofta kommer i kontakt med studenter, besökare och personal. Tillsammans med dina kollegor på vaktmästeriet utför du olika sysslor där arbetsuppgifterna och arbetsbelastningen varierar efter verksamhetens behov. I tjänsten ingår uppdraget att stötta verksamhetens schema- och lokalbokningsarbete.
Du kommer bl.a. arbeta med:
• Daglig tillsyn av fastigheter och lokaler
• Reparationer, omflyttningar, monteringsarbeten, lampbyten mm
• Hantering av post, gods och interna varuleveranser
• Hantering av återvinning
• Att ta emot önskemål och hantera felanmälningar i vårt ärendehanteringssystem
• Uppstartshjälp av AV-teknik i undervisningslokaler
• Hantering av lås, nycklar och passerkort
• Hantera lokaltilldelning under schemaläggningsperioder
• Vara verksamhetens stöd i schema- och lokalbokningsprocessen
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Lägst gymnasieutbildning eller motsvarande
• B-körkort
• Praktiskt handlag
• Goda kunskaper i tal och skrift i såväl svenska som engelska
• God datorvana
• God kommunikativ förmåga
Du trivs som bäst i en miljö med hög ambitionsnivå och högt tempo där du periodvis behöver kunna hantera en hög arbetsbelastning med stressade situationer på ett konstruktivt sätt. Arbetet ställer därför krav på flexibilitet och löpande prioriteringar samt god planerings-och organisationsförmåga. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper där noggrannhet, samarbetsförmåga samt en hög service- och ansvarskänsla värderas högt. Du tycker att det är roligt att hjälpa de du möter i ditt arbete.
Meriterande är:
• Eftergymnasial utbildning med en inriktning som av arbetsgivaren bedöms vara relevant för arbetet.
• Erfarenhet av att ha arbetat med fastighetsservice.
• Erfarenhet av övriga serviceyrken såsom exempelvis konferens- eller hotellverksamhet.
• Erfarenhet av administrativt arbete och arbete i ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av att leda mindre projekt.
• Kunskaper inom AV-teknik
• Erfarenheter av Göteborgs universitet.
• Erfarenhet av schema- och lokalbokningsarbete
• Erfarenhet av arbete i TimeEdit
Anställning
Vikariat till och med 30 juni 2025, tjänstegrad 100 % av heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Individuell lönesättning och provanställning tillämpas. Placering vid campusservice Lorensberg.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta sektionschef Henric Snygg, henric.snygg@gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2023-06-18
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.