Servicetekniker till Canon

Servicetekniker till Canon

Arbetsbeskrivning

Canon är en ledande leverantör av digital bildbehandling och informationsteknik till både privatpersoner och företag sedan starten 1937. Canon Professional Service Center (PSC) i Mölndal ansvarar för all service och support av Canons professionella fotoprodukter avsedda för både företag och konsumenter (ITCG) för den nordiska och baltiska marknaden.
Nu söker vi på Canon PSC en engagerad kollega som vill vara med på vår spännande resa framåt. Som Canon Professional Service Technician hjälper du våra nordiska fotografer inom alla områden se till att deras utrustning är i toppskick och redo att föra vidare fantastiska stories.


Vad vi ger
Hos Canon får du stöd och uppmuntran från kollegor som delar dina ambitioner och hjälper dig att lyckas och växa. Vi investerar i din professionella utveckling. Våra ledare ger dig friheten att prova nya saker och du ingår i en kultur där vi delar våra framgångar och lär av varandra.
Som CPS-tekniker kommer du att vara specialiserad på att reparera, utföra service och support till professionella fotografer och aktiva amatörfotografer. Du kommer att arbeta på vår verkstad i Mölndal samt medverka vid externa evenemang där Canon erbjuder Service och Support för professionella fotografer, vid återförsäljardagar och evenemang som OS samt olika typer av mästerskap. Utmaningen är att uppfylla Service Level Agreement till en rimlig kostnad med maximal kundnöjdhet. Du kommer att ingå i ett teknikerteam som idag består av 6 personer där du dels kommer att arbeta i team men också självständigt.
Tjänstens tyngdpunkt ligger på följande huvuduppgifter:
Reparation av Canons professionella fotoutrustning som kamerahus, objektiv och tillbehör
Uppfylla huvudmålen för Canon PSC
Ta beslut inom ramarna för problemlösning och ge råd
Delta i externa CPS-evenemang
Agera korrekt enligt Canons värderingar och riktlinjer
Ge support till pro-kunder såväl som amatörer vid kunddisken
Reparera och analysera samt skriva rapporter om specifika reparationer som ska eskaleras till 3rd Level Support
Ordinarie arbetstid är 08.00-16.30, med viss möjlighet till flex.



Du kommer att behöva
För att lyckas i den här tjänsten tror vi att du är organiserad, har god tidsplanering och är proaktiv. Vi tror också att du stimuleras av att uppnå mål för att komma framåt. Du trivs med att ge utmärkt service till våra kunder och det är självklart för dig att kundens intresse alltid är i fokus.
Självutveckling är viktigt hos Canon och du kommer att uppmuntras att ta vidare utbildning för att utveckla dina färdigheter i denna roll med vägledning och stöd från din chef.


Ytterligare Information
Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Emeli Rogersdotter tel: 0739253483. För frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR, Olivia Agné, tel: 0739788672. Urval och intervjuer sker löpande.
Kyosei är Canons företagsfilosofi och innebär ”att leva och arbeta tillsammans för allas bästa”. Med filosofin som ledord försöker Canon i alla rekryteringar skapa en arbetsplats som återspeglar mångfald och öppenhet.
Läs mer om oss via: www.canon.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Canon berikar människors liv och företags verksamheter på häpnadsväckande nya sätt. Du kan bli en av oss och forma framtiden för ett starkt, ambitiöst och hänsynsfullt företag. Tillsammans gör vi skillnaden. Du kan förvänta dig de exceptionella och uppnå det exceptionella, med världens bästa bildföretag.
Living and working together for the common good.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Canon Svenska AB MÖLNDAL
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2022
  • Ansök senast: 1 juli 2022

Postadress

Krokslätts Fabriker 16
MÖLNDAL, 43137

Liknande jobb


23 oktober 2024

Servicetekniker kontorsmaskiner

30 augusti 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

27 augusti 2024