Servicetekniker till DeLaval i Linköping / Kisa

Servicetekniker till DeLaval i Linköping / Kisa

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en servicetekniker till Linköping / Kisa som vill ha ett omväxlande och flexibelt arbete i nära kontakt med kunder. Du erbjuds ett självständigt arbete inom svensk mjölkproduktion med möjlighet att utvecklas inom den senaste robot- och datatekniken. Låter det intressant? Ansök idag!
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför redan idag!
Om DeLaval
DeLaval är världsledande inom mjölkningsutrustning. De har 4 300 anställda på över 100 marknader. I snart 130 år har lösningar och service för effektiv mjölkproduktion utvecklats. Forskningen och utvecklingen syftar till att ge lantbrukare tillgång till pålitliga och hållbara system som främjar djurhälsa och produktion av kvalitetsmjölk. DeLaval är ett företag i Tetra Laval-gruppen.
DeLaval Sales AB ingår i Region Norra Europa och tar hand om försäljningen på den svenska marknaden. Företaget har ca 180 anställda. Huvudkontoret finns i Tumba söder om Stockholm, intill forsknings- och utvecklingsgården Hamra. Här ligger även koncernens huvudkontor och fabrik för mjölkningsrobotar.
Om rollen
I rollen som servicetekniker arbetar du främst med att utföra service, felsökning och reparationer på DeLavals olika produkter som exempelvis mjölkningsanläggningar och mjölkningsrobotar. Du har en egen kundstock och arbetar självgående i DeLavals säljverktyg där du kontaktar dina kunder för att boka in ett möte för att exempelvis genomföra service eller ett enklare montage. En del av tjänsten handlar också om försäljning där du genom att analysera kundens behov säljer tillbehör, reservdelar och förbrukningsartiklar.
Du utgår från och arbetar i området mellan Linköping och Kisa. Beredskapsarbete i ett större geografiskt område samt resor och övernattningar förekommer i tjänsten och vid behov kan du behöva arbeta på kringliggande orter. Tjänsten utgår hemifrån och dina dagar består av att besöka kunder i möten som du själv bokar in. Vi ser gärna att du också tar eget initiativ och besöker dina kunder spontant för att ytterligare förstärka kundrelationer och kanske även skapa relation med nya kunder.
För att lyckas i tjänsten och bli långsiktig hos DeLaval får du en omfattande grundutbildning vid Hamra gård i Tumba, samresor med erfarna kollegor samt kontinuerlig vidareutbildning.
Din profil
Det här är tjänsten för dig som trivs med ett flexibelt arbete där du har stor frihet att lägga upp och planera dina egna dagar. Du har en stor portion av driv och arbetar målinriktat och självgående med alla uppgifter. Tjänsten som servicetekniker innebär en stor del administrativt arbete till exempel gällande offert- och fakturahantering men också i säljverktyget där du planerar och bokar dina egna kundbesök, så det är viktigt att du har goda datakunskaper.
För att lyckas i rollen tror vi att du är praktiskt lagd med arbetslivserfarenhet som elektriker, servicetekniker eller från liknande tekniska roller. Du har ett gediget tekniskt intresse som exempelvis visar sig i ditt stora intresse för fordon, fordonsmekanik och datorer. Vidare har du hög social kompetens, är kommunikativ och älskar det personliga mötet där du säljer in dig själv som kundens personliga servicetekniker samt värdesätter att ge god service enligt högsta standard.
Krav för tjänsten
Gymnasieutbildning, gärna el- eller teknikprogram eller arbetslivserfarenhet inom relevant område för tjänsten
Ett stort tekniskt intresse och att du brinner för att ge kunder god service
God datorvana
B-körkort
Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska

Meriterande för tjänsten
Erfarenhet av lantbruk, djurhållning och/eller mjölkproduktion

Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Linköping / Kisa eller däremellan
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Sista ansökningsdag är 2023-08-31, men vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Då det är semestertider kan svarstider dröja mer än vanligt under juli samt första halvan av augusti. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 eller lina@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stegra Rekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 24 juli 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Postadress

Universitetsallén 32
Sundsvall, 85234

Liknande jobb


10 oktober 2024

Servicetekniker | SSI Schäfer | Eskilstuna

Servicetekniker | SSI Schäfer | Eskilstuna

12 november 2024

Servicetekniker

12 november 2024