OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en servicetekniker som vill ha ett omväxlande och flexibelt arbete där du arbetar i nära kontakt med kunder. Du erbjuds ett självständigt arbete inom svensk mjölkproduktion med möjlighet att utvecklas inom den senaste robot- och datatekniken. Låter det intressant? Ansök idag!
Om DeLaval
DeLaval är världsledande inom mjölkningsutrustning. Vi har 4 300 anställda på över 100 marknader. I snart 130 år har vi utvecklat lösningar och service för effektiv mjölkproduktion. Vår forskning och utveckling syftar till att ge lantbrukare tillgång till pålitliga och hållbara system som främjar djurhälsa och produktion av kvalitetsmjölk. DeLaval är ett företag i Tetra Laval-gruppen.
DeLaval Sales AB ingår i Region Norra Europa och tar hand om försäljningen på den svenska marknaden, Företaget har ca 180 anställda. Huvudkontoret finns i Tumba söder om Stockholm, intill vår forsknings- och utvecklingsgård Hamra. Här ligger även koncernens huvudkontor och vår fabrik för mjölkningsrobotar.
Om rollen
I rollen som servicetekniker arbetar du främst med att utföra service, felsökning och reparationer på DeLavals olika mjölkningsanläggningar och mjölkningsrobotar. Du har din egen kundstock av befintliga kunder och arbetar självgående i DeLavals säljverktyg där du kontaktar dina kunder för att boka in ett möte och genomföra service eller enklare montage. En del av tjänsten handlar också om försäljning där du genom att analysera kundens behov säljer tillbehör, reservdelar och förbrukningsartiklar.
Du arbetar i Robertsfors med omnejd men beredskapsarbete samt resor och övernattningar förekommer i tjänsten och vid behov kan du behöva arbeta på kringliggande orter. Tjänsten utgår hemifrån och dina dagar består av att besöka kunder i möten som du själv bokar in men vi ser gärna att du också tar eget initiativ och besöker dina kunder spontant för att bygga upp en kundrelation.
För att lyckas i tjänsten och bli långsiktig hos DeLaval får du en omfattande grundutbildning vid Hamra gård i Tumba, samresor med erfarna kollegor samt kontinuerlig vidareutbildning.
Din profil
Det här är tjänsten för dig som trivs med ett flexibelt arbete där du har en stor frihet i att lägga upp och planera dina egna dagar. Du har en stor portion av driv och arbetar självgående med alla uppgifter. Tjänsten som servicetekniker innebär en stor del administrativt arbete till exempel gällande offert- och fakturahantering men också i säljverktyget där du planerar och bokar dina egna kundbesök, så det är viktigt att du har goda datakunskaper.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en praktisk person. Du har ett gediget tekniskt intresse som exempelvis visar sig i ditt stora intresse för fordon och fordonsmekanik eller så kanske du har byggt om datorer på fritiden. Du har hög social kompetens och älskar det personliga mötet där du säljer in dig själv som kundens egna personliga servicetekniker. Du värdesätter att ge dina kunder en god service enligt högsta standard. Du är målinriktad och tillmötesgående ute hos kunderna, och vet vad bra service innebär.
Krav för tjänsten
Gymnasieutbildning, gärna el- eller teknikprogram eller arbetslivserfarenhet inom relevant område för tjänsten
Ett stort tekniskt intresse och att du brinner för att ge kunder god service
God datorvana
B-körkort
Meriterande för tjänsten
Erfarenhet av lantbruk, djurhållning och/eller mjölkproduktion
Övrigt
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Robertsfors
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 eller lina@stegra.nu.
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.