OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inledning
Här är tjänsten för dig som trivs med att vara på resande fot och vill jobba tekniskt med världsledande produkter, nära kunderna!
Arbetet innebär besök hos olika kunder, som är pappers- och massabruk i Sverige samt i ytterligare femton länder. Fokus i tjänsten ligger på förebyggande service av specifika produkter, liksom att hjälpa till med support och felsökning hos kund.
Produkterna är analysatorer för kvalitetsstyrning online och produktionsoptimering inom pappersmassaindustrin. Kunderna finns till stor del i Sverige samt i ytterligare arton länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika och Asien.
Information om tjänsten
Produkterna innehåller mekanik, elektronik samt dator- och processteknik. Felsökning och reparation av de olika produkterna kan därför komma att omfatta alla dessa delar. Till en början arbetar du tillsammans med en kollega för att introduceras på ett bra sätt, vilket innefattar gemensamma kundbesök med erfaren servicetekniker. Internt sker utbildning och instruktioner för de olika analysatorerna. Därefter kommer du att själv göra de olika uppdragen hos kund.
Oftast sträcker sig resorna över några dagar i stöten men vid vissa tillfällen kan det bli längre perioder utomlands. Tjänsten innefattar upp till cirka 150 resdagar per år. Övrig tid spenderar du på kontoret tillsammans med erfarna kollegor. Då större delen av tjänsten går ut på att resa är vi öppen för att din utgångspunkt är vart som helst Sverige, gärna med nära anslutning till flyg och enkla transportvägar.
Mer information om tjänsten och företaget som tillhandahåller produkterna till kunderna, berättar vi mer om i intervjuskedet.
Arbetsuppgifter
Rollen som Servicetekniker innebär att du utför serviceuppdrag på analysatorer vilka finns i kundernas pappersmassabruk. Tjänsten kan även innefatta service och support av andra produkter. Vid serviceuppdragen är du ute hos kund och har kontakt med ansvariga på plats.
Uppdragen innefattar bland annat:
• Förebyggande servicearbete hos kund
• Uppstart av ny PulpEye-utrustning hos kund
• Felsökning
• Reparation
•
Vi söker dig som
Du har ett teknikintresse, tycker om att ha kundkontakt, är lösningsfokuserad samt gillar att resa. Du bör ha kunnande inom mekanik, elektronik, process- och datoranvändning. Erfarenhet från processindustrin är meriterande. Tillräckliga kunskaper i svenska och engelska är krav då tjänsten innebär kommunikation såväl med svenska som internationella kunder.
Vi lägger stor vikt vid eget driv, ansvar för eget arbete och inte minst lyhördhet och förståelse för kundbehov.
• Ort: Flexibelt, kontoret är placerat i Örnsköldsvik.
• Anställningsform: Heltid.
• Tillträde: Enligt överenskommelse.
• Kontaktperson för rekryteringen: Elin Eriksson, elin.eriksson@simplifiedco.se.