Servicetekniker till företag verksamma inom lyftmaskiner!

Servicetekniker till företag verksamma inom lyftmaskiner!

Arbetsbeskrivning

Har du en bakgrund inom fordonsmekanik eller likvärdigt? Vill du utvecklas tillsammans med ett välkänt, etablerat företag som specialiserar sig inom lyftmaskiner? Då kan du vara den vi söker!

Dina arbetsuppgifter
I din roll som servicetekniker så arbetar du i huvudsak med service och reparationer av lyftmaskinerna som inkommer till företagets depå. Detta görs genom att följa en framtagen checklista och säkerställa att maskinen uppfyller alla krav. Om det framkommer någon brist, så är det ditt ansvar att åtgärda detta. Inledningsvis så kommer du arbeta med något mindre maskiner i samråd med en mer erfaren kollega för att lära dig företagets processer och tillvägagångssätt. När du blivit varm i kläderna så får du självständigt ta dig an större maskiner och uppdrag, samt i vissa mån åka ut på fältet i Göteborgsområdet för reparationer.

Om företaget
Vår kund är specialister inom lyftmaskiner till bygg- och industrisektorn, med rikstäckande verksamhet över hela Sverige. Sedan starten på slutet av 80-talet så har bolaget byggt upp en stor erfarenhet och teknisk kompetens nationellt. På den aktuella depån i Göteborg, råder en familjär stämning där du som medarbetare och din personliga utveckling sätts i fokus. Detta är arbetsplatsen för dig som söker en stabil, pålitligt bolag verksamma inom lyftmaskiner, där du erbjuds stort kompetensutbyte. Mer information om bolaget ges vid ett eventuellt intervjutillfälle.

Din profil
Skallkrav:
•Längst gymnasieutbildning inom: Fordonsmekanik, energi, industri eller likvärdigt
•Svenska och engelska
•B-körkort

Meriterande:
•Utbildad i: Heta arbeten, Arbete på väg samt Säkra lyft
•Erfarenhet av liknande roll
•Truckkort

Vi söker dig med hög arbetsmoral som är driven och ansvarstagande för dina arbetsuppgifter. Vi tror att du är en ordningsam och lösningsorienterad person som inte är rädd för att ta egna initiativ. Vidare ser vi att du är flexibel samt har en förmåga att kunna se och prioritera dina arbetsuppgifter.


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget


Villkor
Start: Snarast
Omfattning: HeltidPlacering: Göteborg

Kontaktperson(er)
Jesper Eriksson
076 – 036 12 32
jesper.e@framtiden.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024