OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här erbjuds du att arbeta i ett familjärt företag med utmanande uppgifter. Du utgår från huvudkontoret i Täby tillsammans med 12 kollegor och kommer tillhöra service- och supportteamet som idag är fyra personer i Stockholm och en i Göteborg. Infiniti Medical grundades 1990 och är leverantör och återförsäljare av medicintekniska produkter inom svensk, norsk och dansk sjukvård. Företaget har även kontor i Norge och Danmark.
Dina uppgifter: I rollen som Servicetekniker tillhör du ett team om fem personer och du rapporterar till Servicechefen. Du kommer att arbeta med service av företagets produkter och med planerad service samt installationer.
Arbetar från kontoret i Täby och på plats ute hos kunder.
Leveranskontroller och funktionstester.
Teknisk support via telefon och mejl.
Planerar, administrerar samt genomför serviceärenden av inskickade apparater.
Administrerar inkommande felanmälningar.
Felsökning, service, underhåll och funktionstester på kontoret i Täby samt ute hos kund
Det förekommer resor i tjänsten till Infiniti Medicals kunder runt om i Sverige, ca 30 övernattningar per år.
Det krävs utbildning för att jobba med alla Infiniti Medicals produkter. Vissa utbildningar kräver utlandsresor.
Din profil: I denna roll ser vi att du är serviceinriktad, ansvarstagande och strukturerad. Du är social, kundfokuserad och är bekväm med att vara kravställande och pådrivande i olika projekt. Du är tekniskt lagd med intresse och kunskap om elektronik och system. Vi tror att du har bakgrund inom området, exempelvis som ingenjör, servicetekniker eller motsvarande.
Arbetet sker delvis i sjukhusmiljö, det är viktigt att du är bekväm att vistas i dessa miljöer. Du tar hänsyn till personal och patienter och du är respektfull på din arbetsplats.
Kvalifikationer:
Teknisk utbildning, gymnasienivå.
B-körkort
God Datorkunskap
God vana av engelska i tal och skrift
Prestigelös
Lösningsorienterad
Social kompetens
Meriterande:
Felsökning av elektronik.
Sjukhusvana
Erfarenhet inom medicinteknik.
Stockholm
Resande servicetekniker. Övernattningar förekommer, ca 30/år. Arbete utförs på sjukhus i Stockholm, Östergötland, Västmanland, Dalarna och Gävleborg. Delat ansvar i Blekinge och Kalmar län.
Installationer, service och underhållsarbeten planeras i samråd med servicechef och sjukhusets ansvariga tekniker. Servicebesök hos kunder med serviceavtal har en inställelsetid på 24 timmar.
Arbetet innebär frekvent kontakt med användare, medicintekniker och leverantörer. Ett flexibelt arbete med eget ansvar och omväxlande av olika produkter.
Det krävs att man ska kunna jobba i grupp men också på egen hand. Serviceavdelningen fungerar även som teknisk support mot företagets säljare.
En tjänst med utvecklingspotential.
Kontaktpersoner på detta företaget
Head of online Dan Lorin
Niklas Eriksson
08 678 74 20
Niklas Eriksson
0735 125 517
Dan Lorin
Michell Papp
Dan Lorin
Johan Hultgren
Isabella Johansson
Emil Widholm
Daniel