Servicetekniker till Kundservice

Servicetekniker till Kundservice

Arbetsbeskrivning

Kalmar växer och vi är snart 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.

Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!

Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott och personaldelegation. Kommunledningskontoret ger också service till nämnder och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. kommunikation, juridik, IT, upphandling, utbildning, löner, arbetsrätt, redovisning och företagshälsovård.

IT-enheten arbetar med kommunens gemensamma plattform för telefoni och data. Strävan är att leverera en rationell IT-drift och infrastruktur för hela den kommunala koncernen.



ARBETSUPPGIFTER
Drivs du av att hjälpa andra och jobba med service samtidigt som du har ett brinnande intresse för IT? Då kan du vara precis den som vi söker.

Tjänsten som servicetekniker passar dig som vill ta steget in i en spännande och utvecklande IT-verksamhet. Du har en god samarbetsförmåga, trivs med kundkontakt och brinner för att supportera kollegor. Vi ser även att du är självgående, har en god problemlösningsförmåga och tar stort ansvar för dina kunder och ärenden.

Servicedesk på IT är navet i vår serviceorganisation. Hit vänder sig kommunens anställda med sina IT-relaterade problem, beställningar och frågor. Som IT-servicetekniker kommer du att arbeta i 1:a och 2:nd line support och fungera som ett användarstöd via bland annat telefon, via ärendeportalen och fjärrstyrning för att hjälpa användarna med IT-relaterade frågor och problem. Det innebär också att du kommer att få arbeta med löpande ärendehantering, behörighetsadministration och dokumentation. Arbetet kräver att du snabbt kan orientera dig i olika system. Viss support kan förekomma på plats hos kund.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med IT-inriktning eller har arbetslivserfarenhet inom området. Har du högre utbildning inom IT är det meriterande. Du ska ha goda kunskaper om Microsoft Windows10 - operativsystem för klienter, Microsoft Office 365. Meriterande är kunskap om Active Directory och om du har erfarenhet av att arbeta i en servicedesk. Det är viktigt att du är tydlig i din kommunikation och kan formulera dig i tal och skrift på flytande svenska.

För oss är det viktigt att du har användarfokus och en god servicekänsla samt alltid ger ditt yttersta för att ge användaren det lilla extra. Som person är du engagerad, lyhörd och trygg i dig själv. Du anstränger dig för att leverera lösningar och trivs i en social roll med många kontaktytor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort krävs.

Före anställning ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister inlämnas. Blankett för beställning finns på www.polisen.se

Rekrytering sker löpande och vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalmar kommun, IT-enheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2020
  • Ansök senast: 29 mars 2020

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024