OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LKF har bostäder i Lunds stad, Stångby, Dalby, Södra Sandby, Veberöd, Genarp och Revinge. Totalt äger och förvaltar vi drygt 10 000 bostadslägenheter. Det innebär att nära 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Utöver bostäder äger vi också flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum som Fäladstorget, Linero Torg och Karhögstorg med handel och service samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.
LKF söker servicetekniker
som vill bidra till att utveckla och bevara goda kundrelationer till LKFs hyresgäster.
Arbetsuppgifter
Som servicetekniker ansvarar du bl.a. för att planera och utföra reparationer i lägenheter, lokaler och övriga gemensamma utrymmen. Du har även ansvar för att mätaravläsningar utförs regelbundet. I tjänsten ingår även vid behov halkbekämpning på våra områden utanför ordinarie arbetstid under vintern.
Serviceteknikern ansvarar även för att ge information om utförda åtgärder till våra hyresgäster. Du ger god kundinformation samt skapar god kvalitet, trygghet och säkerhet i samband med besök i lägenheter/lokaler.
Dina personliga egenskaper och kvalifikationer
Vi lägger mycket stor vikt vid att du är en serviceinriktad, självgående person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig i att hitta och leverera lösningar och göra det där lilla extra. Du är noggrann och strukturerad, samarbetar bra med andra människor och funktioner i din arbetsmiljö och är utåtriktad. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer samt kvalitetsmedveten. Att ha förmåga att kunna prioritera och strukturera upp arbetet vid hög arbetsbelastning är av stor vikt.
Vi ser gärna att du har en fastighetsteknisk utbildning och/eller praktisk erfarenhet, exempel KY- eller lärlingsutbildningar. Du ska även ha en grundläggande datavana, ett naturligt praktiskt handlag och teknikintresse samt inneha körkort B. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift (svenska). Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobb. Sista ansökningsdag är den 9 september 2022. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen, så skicka gärna in din ansökan i god tid. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Fastighetsservicechef Alexandra Clarin på telefon 046-35 86 03 eller mail: alexandra.clarin@lkf.se
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader, heltid.
Vi utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld. 2022 blev LKF certifierad som ett Great Place To Work för tredje året i rad, ett synligt bevis för att vår organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats av våra 270 anställda. Detta genomsyras främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket vi självklart är mycket stolta över. På LKF jobbar vi enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt där människa och hållbarhet är i centrum.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter Ovenlund, Byggnadschef
046-358506