Servicetekniker till Macforum Jönköping 🖥📱🎧

Servicetekniker till Macforum Jönköping 🖥📱🎧

Arbetsbeskrivning

Servicetekniker

Titel: Servicetekniker | Ort: Jönköping | Omfattning: Vikariat på heltid | Start: Enligt överenskommelse

Har du liksom vi ett stort driv av att alltid göra lite bättre, och göra kunden lite nöjdare? Samt även vill lära dig otroligt mycker mer om Apples värd?

Har du erfarenhet av support, både teknisk och mjukvarumässig och söker en variation i vardagen?

Är du en positiv person som gillar att hålla en hög standard på ditt jobb?

Då har vi en spännande, utmanande och givande roll för dig!

Om tjänsten

Rollen som Servicetekniker på Macforum Jönköping innebär ett omväxlande arbete med stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter. Arbetet sker i huvudsak med att undersöka och reparera kunders inlämnade produkter, i första hand inom sitt huvudområde (Mac eller iOS) och vid behov hjälpa sin kollega. Man ska också kunna rekommendera produkter och tillbehör för att underlätta kundens vardag. In -och utgående kundkontakt via mail, telefon och direkt med kunder i mån av tid är ett behov för att bedriva verksamheten.

Att ha bra kundkontakt och återkoppla till våra kunder är viktigt del av tjänsten så vi kan behålla och öka vår redan höga kundnöjdhet.

Servicetekniker ingår i butiksteamet och förväntas samarbeta med butikssäljare och även utföra prioriteringsärenden som begärs av BC, kundansvarig säljare eller enligt kundavtal.

Du kommer även vara ansvarig för att leda kunden genom processen för att uppnå sitt mål, gällande hårdvara, mjukvara, återställning, uppdatering och liknande. Detta gäller även vid behov på enheter som vi normalt inte tar in för service för att visa kunderna att vi tar deras problem på allvar samt öka lönsamheten. Att ta betalt för all tid och support är en självklarhet för vår servicetekniker.

I praktiken innebär detta att du tillsammans med dina kollegor ständigt arbetar med att förenkla våra kunders vardag. Macforum arbetar mot vår mission ”Lev ett enkelt liv” och detta vill vi ska genomsyra samtliga affärer och allt vi gör. Har du rätt engagemang och driv finns det utvecklingsmöjligheter inom företaget.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av:
- Undersöka, ge kostnadsförslag & reparera inom sitt huvudområde (MAC/iOS)
- Vid behov vara behjälplig inom den andra serviceteknikerns område (MAC/iOS)
- Undersöka, ge kostnadsförslag och reparera inlämnade tillbehör.
- Hålla dig uppdaterad och utbildad främst inom huvudområdet men även övriga produkter t. ex tillbehör RMA, DOA m.m.
- Utbilda och informera internt om våra system t. ex GSX och SirWise.
- Agera stöd internt gällande problemlösning och teknisk support.
- Genomföra utbildningar och prov för certifiering av nya system kontinuerligt.
- Hitta lösningar åt kunder som förbättrar deras upplevelse, inbyte, tillbehör etc.
- Löpande ha fokus och vara ansvarig för att butiken ska uppnå AASP Bonus program
- Att följa upp intäkterna på service och aktivt jobba för att nå sin personliga budget, men även för butiken totalt.
- Att hålla en ordningsam verkstad, med rätt saker på rätt plats och städat.

Vem är du?
Du är en serviceinriktad, positiv och tekniskt kunnig person. Du kan hantera olika typer av människor och har en analytisk förmåga att hitta lösningar på tekniska problem samt att förmedla dessa på ett pedagogiskt sätt. Som person är du snabblärd, kundfokuserad och har breda kunskaper inom IT. Du är självmotiverad och har en förmåga att ta egna initiativ i en händelserik miljö.

För att axla rollen ser vi att du:

- Alltid vill bli bättre på det du gör.

- Har vana av att arbeta på ett strukturerat sätt.

- Besitter goda kunskaper i MacOS, iOS och iPadOS.

Du har en god kunskap i det svenska och engelska språket både gällande tal och skrift.

Detta kan vi ge dig
Vi är ca 100 anställda, män och kvinnor i alla åldrar som pratar många olika språk och kommer från vitt skilda bakgrunder, vilket vi ser som en viktig styrka för hela bolaget. Vi kollegor och chefer har höga förväntningar på varandra men delar också insikten om att man behöver få göra fel för att våga testa nya arbetssätt och kunna lära sig att göra rätt. Macforum är ett företag med tydliga värderingar, där kundengagemang, medarbetarengagemang och samhällsansvar är självklara kärnvärden, med lika stor vikt som att företaget ska vara lönsamt. Hos oss finns det alltid utrymme för att utvecklas, ta egna initiativ och påverka både sitt eget jobb och verksamheten.

Macforum är en Apple Premium Reseller (APR) och finns på fem platser runt om i Västsverige med auktoriserade service- och garantiverkstäder, butiksrådgivare, företagsrådgivare, konsulter, kundtjänst och E-handel. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg. Som företag är vi delaktiga i det lokala idrotts- och kulturlivet på de platser där vi finns. Macforum har nolltolernas mot all typ av diskriminering, mobbing, kränkande särbehandling, rasism och trakasserier. Kollektivavtal är en självklarhet på Macforum.

Om tjänsten och ansökan
Tjänsten är ett vikariat på 100 % av heltid och utgår från vår butik och serviceverkstad i centrala Jönköping. Vi erbjuder dig att arbeta i ett marknadsledande bolag vars tjänster ligger i tiden. I rollen som supporttekniker hos oss på Macforum kommer du ges möjlighet att vara med på en fantastisk resa i ett bolag som är i ständig rörelse. Urvalet sker löpande så vänta inte med att söka! Ansökan görs via formuläret och sista dag för ansökan är 31:e maj 2021.

Har du frågor om tjänsten, kontakta Butikschef Oscar Kindberg.

Vill du vara med? Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Macforum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Postadress

Storgatan 8
Växjö, 35231

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

10 oktober 2024