Arbetsbeskrivning
Om företaget
Miele är ett 125 år gammalt företag som är världsledande inom produktion av Premium hushålls- och kommersiella apparater, Miele Professional befinner sig i en spännande tillväxtfas och erbjuder tillförlitliga och hållbara lösningar för våra företagskunder.
Vi stödjer ett brett spektrum av kommersiella kunder med varierande behov, såsom vårdhem, sjukhus, skolor laboratorier och många tvättstugor. På Miele är vi oerhört stolta, inte bara över kvaliteten på våra apparater utan över alla aspekter av kundinteraktioner.
För våra kunder innebär det tryggheten i vetskapen om att valet av Miele är ett bra beslut – och förmodligen ett beslut för livet. För Miele är det av yttersta vikt att uppfylla kundernas förväntningar när det gäller produkter och tjänster – och till och med överträffa dem där det är möjligt.
Miele har en respektfull, positiv och inkluderande kultur och att arbeta för Miele är spännande och givande. Vi sysselsätter cirka 140 medarbetare inom alla delar av vår verksamhet i Sverige, 22 000 globalt, och ger en bra grund för karriärutveckling i hela organisationen.
Arbetsuppgifter
Som servicetekniker kommer du att arbeta med framför allt med felsökning, reparationer, installationer, samtförebyggande underhåll på utrustningar som tillhör Miele Professional produktportfölj, en del av ditt arbete kommer du sälja Miele kemikalier, t.ex. tvättmedel, och hjälpa till att marknadsföra serviceprodukter som kan tillföra värde för kunder.
På Miele Professional är ingen dag den andra lik som servicetekniker och du kommer att uppleva olika arbetsmiljöer varje dag.
Din arbetsdag planeras i förväg av vårt emminenta backoffice teamoch uppdragen kanvariera i antal. Schemat kan prioriteras om när akuta ärenden uppstår vilket kräver att du är flexibel, oftast arbetar du själv hos kund men det förekommer även gemensamma kunduppdrag med kollegor.
Du kommer att arbeta i huvudsak inom Stockholms regionen och utgå från hemmet i din Miele servicebil. Resor till andra regioner inom Sverige med övernattning kan förekomma vid kundförfrågningar.
För att säkerställa att du lyckas i varje uppdrag har vi tydliga processer för att leverera bästa support och välutvecklade träningsprogram. Dessutom kommer du ha nära kontaktmed din manager förField Service.
Vem är du?
Du bör ha breda tekniska kunskaper både mekaniskt och elektriskt i kombination med goda datorvanor. Viss erfarenhet av kommersiella apparater inom följande skulle vara att föredra: tvätt, tork eller diskmaskin. Tjänsten riktar sig framför allt till dig som ser dig själv jobba med Medicinska produkter i en framtid
För att lyckas i rollen som servicetekniker på Miele Professional är du som person nyfiken i natur, ordningsam och tillmötesgående med ett stort intresse för att hjälpa kunder.
Du har full förståelse om styrkan att jobba inom ett team men samtidigt tar du stort ägarskap och ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att de blir slutförda i tid. Därtill bör du vara duktig på att planera samt kommunicera tydligt med dina kollegor och kunder.
Du värdesätter att vara noggrann i ditt arbete och anstränger dig för att leverera lösningar i enlighet med Mieles servicestandard.
Utbildning, erfarenhet
Gymnasieexamen med fördel inom teknik / El-tele
2-3 års erfarenhet av liknande roll som servicetekniker meriterande om det är inom vitvaror/medicinsk utrustning för desinfektion
B-körkort är krav
Goda kunskaper i svenska och engelska
Kunskaper i att använda kalibrerad mätutrustning samt att dokumentera enligt GDP (Good Documentation Practice) är meriterande