OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicetekniker till Nordic Service Group
Om Nordic Service Group
Nordic Service Group utför service på medicinsk och laboratorieteknisk utrustning för privata och offentliga verksamheter i hela Norden. Vi reparerar, underhåller och uppdaterar maskinvara, elektronik, småmekanik och programvara.
Det är hos de ledande internationella företagen som producerar utrustning till sjukhus och laboratorier som NSG´s tekniker blir certifierade. De använder sedan sin kunskap på den nordiska marknaden och eftersom vi finns i Norge, Sverige, Finland och Danmark blir vi också en lokal samarbetspartner. Därför ser vi oss själva som internationella, nordiska och mycket lokala.
Vår styrka och vårt kännetecken är att vi gör våra kunder mer effektiva. Med vår stora yrkesskicklighet kan vi snabbt och precist ställa diagnosen via telefon eller på plats. Vi finns alltid nära till hands eftersom vi geografiskt är utstationerade på fler än 10 platser jämnt fördelade i de fyra stora nordiska länderna.
Nordic Service Group befinner sig i en expansiv fas i Sverige och där vi ser en ser stor potential på marknaden. Vi hoppas att du vill vara med på vår tillväxtresa, och erbjuder därför:
? Ett självständigt och omväxlande jobb där du får sätta dina kunskaper på prov – självklart med stöd från både kollegor och externa tillverkare
? Goda utvecklingsmöjligheter på en plats där dina idéer låts påverka företagets utveckling
? Att bli en del av en verksamhet där gemenskapen är stark och där teamet alltid stöttar varandra.
Välkommen till Nordic Service Group:
Vi är f.n. 75 kollegor som servar laboratorie- och medicinsk utrustning åt privata och offentliga verksamheter i hela Norden. Hos oss kommer du att uppleva en yrkesmässigt spännande miljö, där vi utbyter kunskaper med varandra och andra i branschen. Våra ingenjörer är högt uppskattade kollegor, som ute hos kunderna kommunicerar på ett sätt som alla kan förstå.
Utför tekniska serviceuppgifter hos kunderna:
Med utgångspunkt från vårt kontor i Sätra, Stockholm blir du vår servicetekniker på laboratorie- och medicinteknisk utrustning till sjukhus, läkemedelsföretag och andra verksamheter i branschen. Det innebär både installation, underhåll och akuta reparationer hos våra kunder, eller på vår verkstad, där du arbetar med elektronik, småmekanik, mjukvara och enklare nätverk. Vi har normalt 48 timmars responstid och som oftast är du själv ute hos kund. Ditt mål är alltid att ge professionell, hjälpsam och vänlig support till kunder, säljare och andra kontakter – oavsett om det är i person eller över telefon.
45 tekniker står klara att sparra med dig:
Du kommer att ingå i ett team om sex svenska tekniker och totalt 45 i den nordiska organisationen. Med hjälp av dator och mobil supporterar ni varandra och våra leverantörer. I teamet finns en god och tät kollegial sammanhållning där vi hjälper varandra i vardagen som ett team.
Bakgrund:
- Minst gymnasial utbildning med teknisk inriktning. Meriterande med utbildning mot medicinteknik men inte ett krav.
- Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av fältservice inom tekniskt arbete eller motsvarande.
- God dator- och systemvana. Har du teknisk bakgrund inom mjukvara är det meriterande.
- B-körkort är ett krav.
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska, meriterande är fler Nordiska språk.
- För att lyckas rollen som resande servicetekniker är det viktigt att du ser dig som ambassadör för företaget med ett stort fokus att ge den bästa servicen till våra kunder. Då du arbetar mycket under eget ansvar är det viktigt att det är något du gillar det och att du har ett eget driv och föra dina arbetsuppgifter framåt på ett effektivt sätt. Du tycker det är roligt med ett arbete där det händer mycket och din arbetsdag kan behöva omprioriteras med kort varsel.
- Vi värdesätter att Du är mycket noggrann i det Du gör och att Du har dokumenterad kunskap inom elektronik, exempelvis som medicintekniker, servicetekniker eller liknande. Är du nyutbildad är du också välkommen att söka. Vi lägger stor vikt på din personlighet, attityd, intresse och inställning, resten kan Du lära dig.
Sammanfattningsvis den vi söker:
• Rätt inställning och attityd.
• Du har ett strukturerat och noggrant sätt att arbeta och är lösningsorienterad.
• Du är duktig på att sätta dig in i nya tekniska
produkter.
• Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift och talar och skriver felfri svenska samt behärskar engelska i skrift och tal, och meriterande om du kan förstå norska och danska.
• Du är duktig på IT, däribland Office-paketet och mjukvara kring nätverk.
• Tycker mycket om att jobba på annan ort, resa mycket.
Som person levererar du hög kvalitet, och du är så pass flexibel i förhållande till planläggning av vardagen att du först lämnar kunden när arbetet är slutfört. Dessutom är du öppen och duktig på att kommunicera med både kunder och kollegor.
Frågor om tjänsten besvaras av Niklas Öhrn, Nordic Country Manager. noh@nordicservicegropup.com / 076-1454054
Varmt välkommen med din ansökan. Tjänsten tillsätts omgående och urval görs löpande. Sista ansökningsdag 31/8-2018.