OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ta chansen att utvecklas som servicetekniker hos ett företag som arbetar med trafikövervakning och vägavgifter! Hos Q-Free Sverige får du möjligheten att arbeta i en händelserik miljö och verka i en växande marknad. Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu efter dig som servicetekniker till Q-Free – ett av världens ledande företag inom ITS (Intelligent Transport Systems) för vägavgifter och trafikövervakning. Företaget har 300 anställda världen över och de ser en snabb tillväxt med spännande projekt runt om i världen. Huvudkontoret ligger i Trondheim, Norge, med övriga kontor i hela världen: Stockholm, Frankrike, Malaysia, Sydafrika och USA.
I rollen som servicetekniker hos Q-free Sverige kommer du att arbeta i ett team om 4 personer, där ni tillsammans ser till att underhålla trafikövervakning. Under din introduktion får du gå sida vid sida med en kompetent kollega för att lära dig tekniken. En medarbetare som har arbetat på Q-free i 12 år beskriver det bästa med jobbet såhär:
”Det bästa med mitt arbete är mångsidigheten. Personalpolitiken är jättebra och vi är en stor organisation vilket tilltalar mig. Sedan finns möjlighet att resa i rollen vilket är roligt. Vi arbetar även inom en bransch som expanderar, och med mycket ny teknik”.
Tjänsten som servicetekniker är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Q-Free. Uppdraget är en 6 månaders visstidsanställning med möjlighet för förlänging förutsatt att samarbetet fungerar bra. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* I rollen som servicetekniker utgår du från kontoret i Solna med tekniska arbetsuppgifter, och arbetar även delvis ute på fältet genom att underhålla servrar. Du arbetar både i grupp, men också självständigt samt håller kontakt med underentreprenader runt om i Sverige.
* Arbete utomhus rörande byten av enheter, underhåll av skåp och utrustning samt installationsarbeten
* Hantera och analysera incidenter, dokumentering och konfigurering
* Koordinering, felsökning och felavhjälpning
* Arbeta med övervakning av nätverk och applikationer
VI SÖKER DIG SOM
I rollen ser vi att du trivs med att arbeta både praktiskt genom att åka ut och underhålla utrustning på fältet - men även tycker om att jobba från kontoret i Solna. Vi söker dig som:
- Har arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst där du varvat praktiskt servicearbete med mer tekniska kontorsuppgifter.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då det används dagligen i rollen
- Har B-körkort
- Har viss datorvana/IT-kunskaper
Det är meriterande om du:
- Är bekväm att arbeta i Linux-miljö
- Har erfarenhet av scripting, databaser samt elinstallationer
- Har en bakgrund som elektriker, eller annan yrkes- eller högskoleutbildning
Du kommer att arbeta i en spännande och händelserik miljö tillsammans med kunniga och kreativa medarbetare. Därför är det viktigt att du är serviceinriktad, flexibel och strukturerad, samt brinner för kunskap och problemlösning. Vidare vill vi att du är social, har lätt att samarbeta men också van att arbeta självständigt. På så sätt får du ut mesta möjliga av ditt arbete, då det krävs att du kan göra rätt prioriteringar i kvicka situationer.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
ÖVRIG INFORMATION
* Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, efter introduktion och ca 3 månader in kommer du varannan vecka arbeta 06:00-15:00 och den andra 09:00-18:00. Det kan även hända att du kommer arbeta natt och helg vid några fåtal tillfällen när det handlar om större och mer kritiska jobb. I rollen ingår även beredskap var fjärde vecka.
* Placering: Solna
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231