Servicetekniker till Regionkansliet

Servicetekniker till Regionkansliet

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en servicetekniker till Regionkansliet i region Väst som trivs med praktiskt arbete, är ansvarstagande, lösningsfokuserad och serviceinriktad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 5300 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Regionkansliet
Regionkansliet arbetar till stöd för regionpolisledningen och enhetscheferna vid de regionala enheterna. Stöd ges även till polisområdes- och lokalpolischeferna. Vid regionkansliet finns gruppen för skiljande och disciplin, intern service, kansli, operativ verksamhetsstyrning, polishundtjänsten samt verksamhetsstyrning/analys. Verksamheten bedrivs i hela regionen men de flesta medarbetare finns i Göteborg.

Gruppen Intern Service 1 vid Regionkansliet innefattar förutom servicetekniker även kundcentrum, två handläggare och en gruppchef.

Polismyndigheten söker Servicetekniker till Intern Service 1 vid Regionkansliet, region Väst.




ARBETSUPPGIFTER
Som Servicetekniker kommer du att arbeta praktiskt med fastighetsrelaterade uppdrag. I arbetet ingår att planera och utföra övergripande tillsyn av lokaler, inredning, teknisk utrustning samt åtgärda fel och brister, där ansvaret ligger på Polismyndigheten.

I samverkan med Polismyndighetens lokalförsörjningsenhet och fastighetsägare kommer du att vid behov genomföra lokalanpassningar i form av smärre ombyggnationer och inredningsarbeten i de fastigheter som hyrs av Polismyndigheten. Ommöblering och omdisponering av lokaler vid förändringar i verksamheten samt planering och genomförande av omflyttningar är vanligt förekommande arbeten. Om behov uppstår i samband med större poliskommenderingar kommer du att medverka. Det kan exempelvis gälla iordningställande av tillfälliga lokaler, platser eller andra uppgifter av logistisk karaktär.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Godkänd gymnasieutbildning
• Minst 2 års erfarenhet av att arbeta självständigt med fastighetsrelaterade uppdrag, så som underhållsarbete avseende lokaler och teknisk utrustning
• Teknisk kunskap och vana att hantera och reparera maskiner och annan utrustning
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God datavana samt förmåga att ta till dig nya IT-system
• Giltigt B-körkort med behörighet för manuell växel

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Truckkort A & B
• Körkortsbehörighet BE
• Erfarenhet av arbete i Polismyndigheten

Personliga egenskaper
För att lyckas med uppdraget förutsätts det att du trivs med praktiskt arbete ser en utmaning i att få vara med och påverka och utveckla verksamheten. Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och har förmåga att vara självgående i ditt arbete. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på din förmåga att ta egna initiativ, vara lösningsfokuserad och fånga upp saker som måste åtgärdas. Vidare har du en utpräglad servicekänsla och god förmåga att samverka och samarbeta med andra såväl inom som utanför myndigheten. Viss arbetsledning av extern personal kan förkomma vilket betyder att du behöver känna dig bekväm med det. Att kunna se helheten och ha ett miljömässigt och ekonomiskt tänk är andra mycket viktiga egenskaper.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Placeringsort: Göteborg
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: enligt överenskommelse
Anställning: Administratör med funktion serviceman

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Siw Norling Staxäng via Polisens växel 114 14

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Hanna Lundbäck via Polisens växel 114 14.

Fackliga företrädare
Företrädare för SEKO Polisen, ST inom Polisen, Polisförbundet region Väst och SACO-S
Nås via Polisens växel 114 14


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före placering.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10 mars 20223 . Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


21 november 2024

20 november 2024

19 november 2024

Fastighetsskötare

Fastighetsskötare

5 november 2024