OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Kommunalförbundet ITSAM där kommunerna Boxholm, Kinda, Vimmerby, Ydre, Åtvidaberg och Ödeshög ingår har som uppdrag att tillmötesgå medlemskommunernas behov av digitalisering och säkerhet avseende informationsbärande system. Vi arbetar tillsammans för att möta samhällets krav på ökad tillgänglighet, IT tillSAMmans helt enkelt. Dagligen arbetar vi med fokus på utveckling, kommunikation och säkra leveranser av IT-tjänster. Totalt ansvarar vi för att fler än 14 000 användare har en fungerande IT-miljö. Kommunalförbundet ITSAM har cirka 50 anställda och omsätter cirka 100 MSEK, vi har vårt kontor på Mjärdevi i Linköping.
Vårt uppdrag handlar om att tillsammans med våra medlemskommuner digitalisera vardagen med fokus på att våra medborgare får lättare tillgång till kommunernas service och att dessa kan levereras så effektivt som möjligt. Genom ett kommunikativt förhållningssätt stödjer vi de kommunala verksamheterna på digitaliseringsresan. För att möta dessa krav och förväntningar bedriver vi ett projekt- och processtyrt utvecklingsarbete samtidigt som vi har en väl utbyggd service-, och driftsorganisation.
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi servicetekniker till vår servicedesk. I din roll som servicetekniker kommer du att arbeta i första linjens support där din huvudsakliga sysselsättning är att ta emot IT-relaterade ärenden från våra användare, via telefon, e-post och webbportal. Om ärendet blir för omfattande lämnar du över till 2nd/3rd line. Jobbet innebär att du kommer att få arbeta med löpande ärendehantering, behörighetsadministration, dokumentation samt felsökning av applikationer, skrivare, mobila enheter och till viss del även nätverk. Servicedeskavdelningen har även hand om de växelsamtal som kommer till Itsam, där du har en viktig roll.
Hos Itsam erbjuds du en teknikfylld arbetsplats med hög fart och god laganda där vi tillsammans strävar mot gemensamma mål. Friskvårdsbidrag, aktiviteter och fortbildning är några förmåner du erbjuds, förutom trevliga kollegor.
Vi söker dig som
Har ett starkt användarfokus och gillar att ge professionell service, då kundbemötande är centralt i vår verksamhet. Våra användare förväntar sig ett gott bemötande och en mycket hög serviceanda. Du behöver kunna anpassa dig efter olika användares behov för att lösa deras problem, och uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vidare kan du ta egna initiativ men kan även jobba bra i team, och tycker det är självklart att stötta kollegor när det behövs. Du trivs med ett högt tempo och månar om att göra användarna nöjda.
Meriterande är om du
Har kunskaper om tekniskt supportarbete i Windowsmiljöer och mobila operativsystem
Har kunskap om telefonsupport och ärendehantering
Behärskar felsökning av hårdvara och mjukvara
I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som tycker om problemlösning, är serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Vid eventuell intervju kan det komma att utföras ett mindre test för att bedöma din grundläggande datorvana.