OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företaget
På Xylem arbetar 12 500 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt – hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvarumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder. Xylem hade 2013 en omsättning på 3,8 miljarder dollar. För ytterligare information se www.xylemwatersolutions.com.
Arbetsuppgifter och tjänsten
Till vår uppdragsgivare Xylem söker vi två ansvarstagande Servicetekniker som trivs med att arbeta ute hos kund. Xylem Sveriges försäljningsorganisation finns på tio orter och består idag av ca 120 medarbetare inom sälj, service, marknad, administration och teknik. Deras serviceverkstäder är ISO 9001- och 14001-certifierade. Behovet av Xylems tjänster ökar varför de nu behöver förstärka med två Servicetekniker till filialen i Veddesta. Du kommer att få arbeta med premiumprodukter i en miljö där gedigna och långsiktigt hållbara lösningar samt den personliga säkerheten prioriteras.
Rollen som Servicetekniker innebär att utföra felsökningar, reparationer, installationer, montage och ombyggnader av pumpar, omrörare, turbiner samt pumpstationer med tillhörande el- och styrutrustning.
Du kommer främst att arbeta ute hos kund men även till viss del inne på verkstaden. Rollen innebär ett helhetsansvar från planering till utförande och uppföljning och därmed mycket kontakt med kund. Du kommer att arbeta tätt med de andra 15 kollegorna på verkstaden och du rapporterar till Arbetsledaren.
Xylems kunder i Veddesta regionen är huvudsakligen kommunala reningsverk, kommuner samt större industrier.
Som anställd på Xylem erbjuds du en kreativ miljö med engagerade och hjälpsamma arbetskollegor.
Erfarenhet, utbildning och person
För att vara framgångsrik i denna roll vill vi att du tidigare har haft ett tekniskt arbete och då gärna med kundkontakt. Du har god teknisk förståelse och en förmåga att sköta administrativa arbetsuppgifter. Allmän elkunskap, svetskunskaper samt erfarenhet av VA- anläggningar är meriterande.
Teknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande samt körkort är en förutsättning för rollen. Vidare vill vi att du har datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska.
Vi söker dig som är självgående och driven. Du tar ansvar för ditt arbete och har en god förmåga att se saker och ting ur ett helhetsperspektiv. Du är flexibel i ditt sätt att arbeta och inte rädd att, i ditt dagliga arbete, fatta egna beslut. Ett gott ordningssinne och en god samarbetsförmåga är andra egenskaper som utmärker dig, men framförallt är du serviceorienterad och trivs med att stötta både medarbetare och kunder.
Låter det intressant?
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Xylem med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten via www.levelrecruitment.se och klicka på ”Lediga jobb”. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Amelie Löjdahl på 08-120 50 428. Urvalet av ansökningar sker löpande.
Välkommen in med din ansökan!
Level Recruitment är ett heltäckande specialistrekryteringsföretag inom rekrytering med search samt headhunting med fokus på centrala befattningar inom svenskt näringsliv men med uppdragsgivare över hela Norden. Inom ramen för våra olika specialistområden strävar vi efter att alltid vara tidseffektiva och leverera bästa möjliga kvalitet. Vårt mål är din framtid!
För mer info kring våra olika tjänster och affärsområden är du välkommen att besöka vår hemsida www.levelrecruitment.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jacob Linusson
08-120 50 424
Jessica Fogelsjöö
08-120 50 425
Amelie Löjdahl
Amelie Löjdahl
08-120 50 428
Xylem Inc
+468 475 64 54